Manisa'da tarımsal sulama göleti onarılarak yeniden hizmete açıldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Damatlı Mahallesi’ndeki tarımsal sulama göletini onararak çiftçilerin kullanımına sundu.

24.06.2026-13:28 - (Son Güncelleme: 24.06.2026-13:28)
Manisa'da tarımsal sulama göleti onarılarak yeniden hizmete açıldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletini onarıp yeniden hizmete açtı. Güçlendirilen gölet, sulama sezonu öncesi çiftçilerin kullanımına sunulurken, su tutma kapasitesi de artırıldı.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, kırsal kalkınmayı desteklemek ve üreticilerin suya erişimini güvence altına almak amacıyla il genelinde sürdürdüğü sulama tesisi bakım ve onarım çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda, Damatlı Mahallesi’nde yoğun yağışların ardından su tutma kapasitesi olumsuz etkilenen gölette kapsamlı bir onarım yapıldı.

Damatlı Mahallesi’nde üreticilerin talepleri doğrultusunda harekete geçen Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri, gövde yapısında deformasyon tespit etti. Yapılan teknik incelemelerin ardından, göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı.

Gerçekleştirilen çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte mahalledeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden kullanılabilir hale getirildi, böylece üreticilerin sulama sezonunda mağduriyet yaşaması önlendi.

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, göletin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini belirterek, "Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya teşekkür ediyorum" dedi.

Mahalle Muhtar Azası Süleyman Gür de tarımsal üretim için önemli olan göletin kısa sürede yeniden işlevsel hâle getirildiğini vurguladı. Gür, "Aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören göletimiz için belediyeye başvurduk. Ekipler hızlı bir şekilde çalışmaları tamamladı. Yapılan iyileştirmeler sayesinde göletimiz eskisinden daha sağlam ve kullanışlı hale geldi" diye konuştu.

Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim ise yapılan onarım çalışmalarının detaylarını aktararak, "Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla gövde yapısını güçlendirdik. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini artırdık. Böylece çiftçilerimizin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduk" ifadelerini kullandı.

İbrim, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu’nun talimatları doğrultusunda kırsal mahallelerde üreticilere yönelik destek çalışmalarının süreceğini belirtti.

KIRSAL HİZMETLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NDA GÖREVLİ MÜHENDİS BOZKURT İBRİM (SAĞDAKİ), DAMATLI...

KIRSAL HİZMETLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI’NDA GÖREVLİ MÜHENDİS BOZKURT İBRİM (SAĞDAKİ), DAMATLI MAHALLESİ MUHTARI AYHAN ÖZİŞ(SOLDAKİ)

YORUM YAZ!..
Modal