Edirne’de buğday hasadı devam ederken, verimden memnun kalan çiftçiler sezonun umut verici geçtiğini belirtti. Büyükdöllük köyünde biçerdöverlerin tarlalara girmesiyle birlikte hasat heyecanı yaşanıyor. Üreticiler, yağışların olumlu etkisinin verime yansıdığını ifade etti.
Türkiye’nin önemli tarım merkezlerinden biri olan Edirne’de buğday hasadı hız kazandı. Kent genelinde başlayan hasat çalışmaları çerçevesinde, Büyükdöllük köyündeki üreticiler de tarlalarında ürünlerini toplamaya başladı. Geçtiğimiz yıl yaşanan kuraklık nedeniyle çiftçilerin yüzü bu yılki yeterli yağışlarla gülüyor.
Biçerdöverlerle devam eden hasat çalışmalarında, özellikle elde edilen verimin beklentileri karşıladığı bildiriliyor. Çiftçiler, hasadın ardından ürünlerin tartılmasıyla net verim oranlarının ortaya çıkacağını belirtiyor ve sezonun bereketli geçmesini temenni ediyor.
Edirneli çiftçi Mine Karakuş, "Bu sene çok sevinçliyiz çünkü yağmurlarımız tam istediğimiz gibi yağdı. Ürünlerimizin verimini bekliyoruz, ama bu sene herhalde verim yüksek olacak. Uğraştık, didindik, komşularımızla hep beraber çalıştık. İnşallah güzel bir hasat ile buluşacağız. Geçen sene sıkıntılar çektik, bu sene Allah yüzümüzü güldürdü" diyerek umutlu mesajlar verdi.
Karakuş, kadınların tarımda önemli bir yerinin olduğunu vurgulayarak, "Kadınlar çalışkan olur. Makineler işimizi kolaylaştırsa da kadınlarımız hala tarlada yer alıyor. Üretmeyi çok seviyorum, bu işin içinde olmaktan mutluluk duyarım. Tarım arazilerinin korunması gerektiğine de dikkat çekiyorum; çiftçilerimizin arazilerini satmaması önemli" ifadelerini kullandı.
Büyükdöllük Köyü Muhtarı Ahmet Kezer, "Bu yıl yağışların zamanında ve yeterli olması bizleri sevindirdi. Şu anda işlediğimiz tarlalarda güzel verimler alınmakta. Verimin ne kadar olduğunu ürünler tartıldıktan sonra net olarak göreceğiz, umarım çiftçilerimiz için bereketli ve kazançlı bir sezon olur" diyerek destekleyici bir mesaj verdi.

Edirne'de buğday hasadı çiftçinin yüzünü güldürüyor