Manisa’nın Alaşehir ilçesinde üreticilere yönelik düzenlenen B-Reçete eğitimlerinde, 1 Temmuz 2026 itibarıyla başlayacak yeni uygulama detaylı bir şekilde anlatıldı. Yetkililer, gerekli kayıt ve eğitim belgesi bulunmayan üreticilerin zirai ilaç satın alamayacaklarını belirterek, çiftçilere son günleri beklememeleri çağrısında bulundu.
Alaşehir İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen eğitimlerde, üreticilere B-Reçete uygulaması hakkında bilgi verildi. Kalıntısız ve kaliteli üretimin hedeflendiği eğitimlerde, üreticilerin yeni sisteme uyum sağlaması için gerekli kayıt ve belge işlemlerini tamamlamaları istendi.
Alaşehir Ziraat Odası’nın tahsis ettiği salonda düzenlenen eğitimlerde, B-Reçete uygulamasının işleyişi ve üreticilerin yerine getirmesi gereken yükümlülükler detaylı bir şekilde anlatıldı. Yeni uygulama kapsamında bazı bitki koruma ürünlerinin reçetesiz satılması mümkün olmayacak. Reçete düzenlenebilmesi için üreticilerin Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS), Tarımsal Üretim Kayıt Sistemi (TÜKAS) veya Kapalı Ortam Bitki Üretim Kayıt Sistemi (KOBÜKS)’ne kayıtlı olmaları gerekiyor. Kayıt bulunmayan üreticiler ise İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne başvurarak taahhüt oluşturabilecek.
Eğitime katılan üreticiler, uygulamanın doğru ilaç kullanımını teşvik edeceğini belirterek, "İlaçların karıştırılması, kullanım sıralaması, doğru doz, bekleme süreleri ve kalıntısız üretim konusunda önemli bilgiler edindik. Hem ilaç israfını önleyeceğiz hem de daha güvenli üretim yapacağız." ifadelerini kullandılar.
Alaşehir Ziraat Odası Danışmanı Fatma Özkan, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen eğitimlere destek verdiklerini belirterek, "1 Temmuz 2026 itibarıyla B-Reçete uygulaması başlayacak. Üreticilerimizin bu tarihten önce eğitimlere katılarak belgelerini almaları gerekiyor. Ziraat Odası olarak SMS yoluyla bilgilendirme yapıyor, eğitimler için salon tahsis ediyoruz. Tüm çiftçilerimizin eğitimlere katılması büyük önem taşıyor." diye konuştu.
ÇKS kaydı bulunmayan üreticilerin de sisteme dahil olabileceğini belirten Özkan, "İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne başvurarak gerekli işlemleri tamamlayan üreticiler belgelerini alabilecek. Ancak 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren bu belge olmadan zirai ilaç satın alınamayacak. Üreticilerimizin son günü beklemeden işlemlerini tamamlamalarını tavsiye ediyoruz." şeklinde ekledi.
Yetkililer, uygulamanın temel amacının doğru ilaç kullanımını yaygınlaştırmak, kayıt sistemini güçlendirmek, çevre ve insan sağlığını korumak, ürünlerde pestisit kalıntısını azaltmak ve gıda güvenliğini artırmak olduğunu ifade etti. İhracatta önemli bir paya sahip Alaşehir üzümü ile asma yaprağında kalıntısız üretimin büyük önem taşıdığına dikkat çekilirken, ilçede B-Reçete ve E-Reçete uygulaması kapsamında belge almak zorunda olan üretici sayısının yaklaşık 20 bin olduğu tahmin ediliyor.

MANİSA'NIN ALAŞEHİR İLÇESİNDE ÜRETİCİLERE YÖNELİK DÜZENLENEN B-REÇETE EĞİTİMLERİNDE, 1 TEMMUZ 2026 İTİBARIYLA BAŞLAYACAK YENİ UYGULAMA ANLATILDI.