Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, mal ihracatının, son 10 yılda 142 milyar dolardan yaklaşık iki kat artışla 2025 yılı sonunda 273 milyar dolara yükselebileceğini duyurdu. Ardıç, "Bu kuşkusuz önemli bir başarıdır. Hedefimiz, birim ihracat değerimizi yükseltmek, yüksek teknolojili ürünlerin payını artırmak ve küresel pazarlarda daha güçlü markalarla yer almak," şeklinde konuştu.
ASO Oda Meclisi ile 2’inci ve 3’üncü OSB Müteşebbis Heyet Müşterek Toplantısı, ASO Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Ardıç, dünya ekonomisini değerlendirmek için sadece büyüme rakamları ve merkez bankası kararlarına bakmanın yeterli olmadığını vurgulayarak, küresel ölçekte beklenen verilere henüz ulaşamadıklarını belirtti.
Ardıç, sözlerine şöyle devam etti: "Üretim kapasitemizi artırmış olsak da küresel ölçekte arzu edilen sıçramayı henüz gerçekleştiremedik. Dünya imalat sanayisindeki değişimleri gözlemlemek, bu konuda daha fazla çaba göstermemiz gerektiğinin bir göstergesi."
Ardıç, enerjiye erişim, teknoloji üretme kapasitesi, yapay zeka ve kritik ham maddelere erişimin yeni dönemin belirleyicileri olduğunu ifade ederek, sanayinin bir devlet meselesi olduğunu söyledi. "Sanayisi olmayan bir ülkenin ne ekonomisi, ne diplomasisi ne de savunması uzun süre ayakta kalamaz. Sanayisiz bir ekonomi, köksüz bir ağaç gibidir," dedi.
2026-2030 Türkiye Yapay Zeka Eylem Planı'nın sanayi dönüşümü açısından sunduğu fırsatları değerlendiren Ardıç, ihracatın %12,7 gerilemesinin ise rekabet gücünü artıracak yapısal adımlar atılması gerektiğini ortaya koyduğunu belirtti.
ASO Başkanı, firmaların yurt dışı pazarlara erişimini kolaylaştırmak amacıyla yapılan görüşmelere dikkat çekti. "Fransa’nın Ankara Büyükelçiliği ile imzaladığımız protokoller sayesinde, üyelerimiz ticari vize başvurularında daha hızlı erişim elde edecekler," dedi.

SEYİT ARDIÇ, ASO ODA MECLİSİ İLE 2'İNCİ VE 3'ÜNCÜ OSB MÜTEŞEBBİS HEYET MÜŞTEREK TOPLANTISINDA KONUŞTU