Marmaris Kapalı Çarşı esnafı, Marmaris Belediyesi tarafından gerçekleştirilen çarşı düzenlemeleri ve gölgeliklerin kaldırılması nedeniyle yaşadıkları ekonomik kayıpları protesto etmek için bir yürüyüş düzenledi. Eylem, Marmaris Atatürk Meydanı’nda başladı ve basın açıklamasının ardından belediye binası önünde devam etti.
Protesto sırasında zaman zaman tansiyon yükselirken, polis ekipleri gruba müdahalede bulundu. Esnaf temsilcileri, yaklaşık bir yıldır belediyenin uygulamaları nedeniyle mağdur olduklarını belirtti. Gölgeliklerin kaldırılmasının, müşteri yoğunluğunu önemli ölçüde azalttığını savunan esnaf, üstü kapalı alanlarda faaliyet gösteren işletmelerin olumsuz hava koşullarından daha az etkilendiğini vurguladı.
Açıklamada, belediyenin uygulamaları sonucu Tepe Mahallesi’ndeki Kapalı Çarşı bölgesinin, özellikle sıcak hava ve yağışlı günlerde turistler tarafından tercih edilmediği, bunun ticari faaliyetleri olumsuz etkilediği ifade edildi. Açıklamada; "Bugün burada kendi emeğimize, alın terimize ve ekmeğimize sahip çıkmak için toplandık. Amacımız kavga etmek değil, adaletli uygulamalar içerisinde çalışabilmek, ekmeğimizi kazanabilmek ve ailemizi geçindirebilmektir" denildi.
Tenteler konusunda çifte standart uygulandığını belirten esnaf temsilcileri, Kordon Caddesi’ndeki bazı işletmelere tente izni verildiğini ancak Kapalı Çarşı çevresindeki işletmelerin aynı izinden yararlanmadığını dile getirdi.
Esnaf, sorunlarının çözümü için Marmaris Belediyesi, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Marmaris Kaymakamlığı, Marmaris Ticaret Odası ve Marmaris Esnaf Odası ile çeşitli milletvekilleri ve yetkililerle görüştüklerini, taleplerinin yeterince karşılık bulmadığını düşündüklerini ve haklarını hukuki yollarla aramayı sürdüreceklerini kaydetti.
Basın açıklamasının ardından, Atatürk Meydanı’ndan Marmaris Belediyesi hizmet binasına kadar yürüyen grup, yürüyüş sırasında çeşitli sloganlar attı. Belediye binası önünde protestocular ile kolluk kuvvetleri arasında kısa süreli bir gerginlik yaşandı. Olay, yetkililerin müdahalesiyle kontrol altına alındı ve protesto belediye binasının yan tarafında bir süre daha devam etti.

GRUP ADINA BASIN AÇIKLAMASI YAPILDI