Enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık yatırım hedefimiz var

Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümü için 2035’e kadar 200 milyar dolarlık yatırım hedeflediğini açıkladı.

24.06.2026-15:05 - (Son Güncelleme: 24.06.2026-15:05)
Enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık yatırım hedefimiz var

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşümü için hedeflediği yatırımlara değinerek, "Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolar hedefimiz var. Bu projeler için 2035’e kadar bu miktar gerekiyor" dedi.

Kamuoyuna yansıyan bilgiler doğrultusunda, bu forum, Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi, Bloomberg ve Energy Shift Capital tarafından ortak olarak düzenlendi. İlgili etkinliğe, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum da katıldı.

Hedef net sıfır emisyon

Bakan Bayraktar, arz güvenliğinin en önemli önceliklerinden biri olduğunu vurguladı ve Türkiye’nin enerjide bağımsız hale gelmeyi amaçladığını ifade etti. Ayrıca, 2053 yılında Net Sıfır Emisyon hedefine ulaşmayı hedeflediklerini ekledi.

Rüzgar ve güneşte büyük potansiyel

Bayraktar, enerji stratejilerinin merkezinde elektrifikasyonun yattığını belirtirken, Türkiye’nin yenilenebilir enerji kurulu gücünün 126 gigavata yaklaştığını vurguladı. Yenilenebilir enerji kurulu gücünün toplam kurulu güç içerisindeki payının yüzde 62 olduğunu ifade eden Bayraktar, bu oranın 2035 yılında yüzde 70 seviyesine ulaşacağını açıkladı.

Türkiye'nin güneş ve rüzgar potansiyelinin büyük olduğunu belirten Bakan Bayraktar, 2035’e kadar 120 gigavatlık güneş ve rüzgar kapasitesi kurmayı hedeflediklerini ve 5 gigavat ‘offshore’ rüzgar yatırımını devreye alacaklarını belirtti. Bu yıl, bu tesislerin ihalesinin yapılacağını da sözlerine ekledi.

Akkuyu nükleer projeleri

Bakan Bayraktar, dünya genelinde karbon nötr bir yapıya ulaşabilmek için nükleer enerjiye ihtiyaç olduğunu ifade etti. Akkuyu bölgesinde Rosatom ile birlikte toplam 4.8 gigavat kapasiteye sahip 4 reaktör inşa edildiğini belirtti. Ayrıca, başka projelerin Sinop ve Trakya bölgelerinde de gerçekleşeceğini kaydederek, Türkiye’nin 2050 yılında en az 20 gigavat kurulu güce ulaşmayı planladığını belirtti.

Yatırım ve altyapı ihtiyaçları

Bayraktar, bu süreçte daha dirençli ve güvenilir bir iletim ve dağıtım şebekesine ihtiyaç olduğuna dikkat çekerek, bu altyapıya 80 milyar dolarlık yatırım gerektiğini açıkladı.

Yerli gaz üretimi ve kritik mineraller

Bakan Bayraktar, Karadeniz’deki Sakarya Gaz Sahası’ndan günlük 9,5 milyon metreküp doğal gaz üretildiğini belirterek, bu miktarın bu yıl sonunda iki katına çıkacağını ve 2028 yılında 17 milyon hanenin yerli gaz kullanacağını bildirdi. Ayrıca, kritik minerallere yönelik ciddi yatırımlar yapıldığını ifade etti.

Eskişehir Beylikova’da tespit edilen önemli bir nadir mineral rezervinin dünya üzerindeki en büyük rezervlerden biri olduğunu belirten Bayraktar, bu kaynakları geliştirmeye çalıştıklarını söyledi.

Türkiye’nin enerji geleceği

Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji tedarikinin çeşitlenmesine ve karşılıklı bağlantıların artırılmasına vurgu yaparak, Irak-Türkiye Petrol Boru HattıBasra’ya kadar uzatmayı planladıklarını ifade etti. Bu sayede 1.5 milyon varil kapasitenin sağlanabileceğini söyledi.

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, '!TÜRKİYE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ YATIRIM FORUMU'NDA...

ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANI ALPARSLAN BAYRAKTAR, '!TÜRKİYE ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ YATIRIM FORUMU'NDA KONUŞTU

YORUM YAZ!..
Modal