1 Temmuz'da ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sisteminde Horeka (otel, restoran ve kafe) işletmelerinin sisteme kayıt süreci devam ediyor. 81 il ve 973 ilçede uygulanmaya başlayacak sistem kapsamında, Horeka'ların Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayarak birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemeleri gerekiyor.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda, Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen DOA Sistemi, 1 Temmuz itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçiyor. Sistemin amacı, DOA logolu içecek ambalajlarının kontrollü şekilde toplanarak yeniden ekonomiye kazandırılmasıdır. Oteller, restoranlar ve kafeler, her gün milyonlarca içecek ambalajının tüketildiği yerler olarak, DOA Sisteminin başarısında kritik bir rol üstleniyor.
Marketler, süpermarketler, bakkallar ve büfeler iade noktası olarak hizmet verirken, Horeka işletmeleri de kendi bünyelerinde tüketilen DOA logolu ambalajları biriktirerek sisteme kazandırıyor. Bu sayede ambalajların düzenli şekilde toplanması sağlanırken, geri kazanım hedeflerine ulaşılması ve kaynakların daha verimli kullanılması hedefleniyor.
Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sisteminin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında güçlü bir dönüşüm sunduğunu vurgulayarak, “Horeka işletmelerimizin katkılarını son derece değerli buluyoruz. İşletmelerimizi DBYS kayıt süreçlerini tamamlayarak DOA Sistemine dahil olmaya davet ediyoruz” dedi.
Horeka işletmeleri, Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayarak birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemelidir. Sisteme kayıt olan işletmelerde biriken DOA logolu ambalajlar, seçilen operatörler tarafından düzenli olarak teslim alınarak geri dönüşüm süreçlerine yönlendirilecektir. Her ambalaj için işletmelere 0,20 TL teşvik bedeli ödenecek.
DOA Sistemi ile geri kazanılan içecek ambalajlarının yeniden üretimde değerlendirilmesi amaçlanıyor. Bu süreç, geri dönüşüm verimliliğinin artırılması ve sanayinin ihtiyaç duyduğu geri dönüştürülmüş hammaddenin daha yüksek oranlarda yurt içinden karşılanmasına olanak sağlayacaktır. Sistemin yaygınlaşmasıyla birlikte, içecek ambalajı hammaddesi ithalatında %35 ila %40 oranında azalma sağlaması bekleniyor.

TÜRKİYE ÇEVRE AJANSI BAŞKANI NURULLAH ÖZTÜRK AÇIKLAMA YAPTI