Martı’nın TAG uygulamasına ilişkin davada, daha önce iki kez İstinaf Mahkemesi tarafından kaldırılan karar, alt mahkeme tarafından yeniden değerlendirildi. Dosya, şimdi üçüncü kez İstinaf Mahkemesi’ne taşınıyor.
Davanın 7’nci duruşması, 24 Haziran’da İstanbul 14’üncü Asliye Ticaret Mahkemesi’nde gerçekleştirildi. Dava, İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası, Birleşik Taksi Şoförleri Derneği, İstanbul Havalimanı Turizm Taksiciler Karayolu Yolcu Taşıma Kooperatifi, Sabiha Gökçen Havaalanı Taşıma ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Taksi Sahipleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası, Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası, Gaziantep Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Kayseri Otomobilciler Kamyon, Otobüs, Kamyonet ve Şoförler Odası Başkanlığı tarafından açıldı. Mahkeme heyeti, davanın kısmen kabulüne ve kısmen reddine karar verdi.
Duruşma sonrası bir açıklama yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, kararın üst mahkemeye taşınacağını ifade ederek, "Taksicilerin uygulamanın bugün kapatılmasına yönelik tedbir talebi reddedildi. Genel olarak davanın kısmen kabulü, kısmen reddine karar verildi. 2024 yılında benzer şekilde verilen karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi’nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam. Bu süreç boyunca bize güvenen, destek veren ve Türkiye’nin en büyük topluluğunu oluşturan TAG ailesinin tüm mensuplarına teşekkür ediyoruz. Kamuoyunu süreçle ilgili gelişmeler hakkında şeffaf şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceğiz," dedi.

MARTI'NIN TAG UYGULAMASINA İLİŞKİN DAVADA, DAHA ÖNCE İKİ KEZ İSTİNAF MAHKEMESİ TARAFINDAN KALDIRILAN KARAR, ALT MAHKEME TARAFINDAN YENİDEN KARAR VERİLDİ. DOSYA ÜÇÜNCÜ KEZ İSTİNAF'A TAŞINIYOR.