Kütahya'da, Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik’in katıldığı törenle hizmete girdi. Açılış programına Kütahya Valisi Musa Işın, Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç, il protokolü ve çok sayıda vatandaş katıldı.
İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, bağımlılığın günümüzde toplumların karşı karşıya olduğu önemli sorunlardan biri haline geldiğini ifade ederek, yalnızca uyuşturucu, sigara ve alkol değil, teknoloji bağımlılığının da tehdit oluşturduğunu belirtti. Mücadelede devlet kurumlarının önemli bir rol üstlendiğini vurgulayan Çelik, özellikle emniyet ve jandarma teşkilatlarının uyuşturucu arzını engellemeye yönelik çalışma yaptığını söyledi.
Çelik, bağımlılığın önlenmesinin yalnızca güvenlik boyutu ile sınırlı kalmayacağını, eğitim, rehabilitasyon ve sosyal destek çalışmalarının da büyük önem taşıdığını belirtti. Yeşilay’ın bağımlılıkla mücadelede önemli bir misyon üstlendiğini ifade eden Çelik, “Gençlerimizin sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerle desteklenebileceği mekanlara ihtiyacımız vardı. Kütahya'da üç yıl önce temelleri atılan bu merkezin açılması büyük bir kazanımdır” dedi.
Kütahya Valisi Musa Işın, uyuşturucu sorununu toplumun geleceği için bir tehdit olarak tanımladı. Işın, bu mücadelede aileler, eğitim kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının aktif rol oynaması gerektiğini kaydetti. Yeşilay’ın 106 yılı aşkın süredir bağımlılıkla mücadele alanında önemli çalışmalar yürüttüğünü belirten Vali Işın, 2026 Bağımsızlık Yılı vizyonu kapsamında açılan merkezin gençlerin çeşitli alanlarda etkinliklere katılmalarını artıracağını ifade etti.
Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç ise bağımlılığın bireyler üzerinde yarattığı yıkıcı etkilere dikkat çekti. Dinç, bağımlılığın sadece bağımlı bireyi etkilemekle kalmayıp, aileleri de derinden etkilediğini söyledi. Dinç ayrıca, her vatandaşın bu mücadelede sorumluluk üstlenmesi gerektiğini vurguladı.
Kütahya Yeşilay Gençlik Merkezi içerisinde, gençlerin eğitim, kişisel gelişim, sanat, spor ve sosyal faaliyetlerden yararlanabilecekleri alanlar bulunuyor. Merkezde düzenlenecek etkinliklerle gençlerin bağımlılıklardan uzak, sağlıklı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlanması hedefleniyor. Merkezdeki Kafe1920 ise gençler ve vatandaşlar için güvenli bir sosyal buluşma noktası olacak.
Açılışın ardından protokol üyeleri kurdele kesim işlemini gerçekleştirdi ve katılımcılar, Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe1920'yi gezerek yürütülecek faaliyetler hakkında bilgi aldı.

KÜTAHYA YEŞİLAY GENÇLİK MERKEZİ VE KAFE1920 HİZMETE AÇILDI