Serada topraksız tarım yöntemiyle çilek yetiştiriliyor

Düzce'nin Kaynaşlı ilçesinde Cengiz ve Saliha Çelebi çifti, topraksız tarım yöntemiyle çilek yetiştiriyor.

23.06.2026-10:39 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-10:39)
Serada topraksız tarım yöntemiyle çilek yetiştiriliyor

İstanbul’da 26 yıl çalıştıktan sonra emekli olan Cengiz ve Saliha Çelebi çifti, memleketleri Düzce’nin Kaynaşlı ilçesine yerleşerek serada topraksız tarım yöntemi ile çilek yetiştirmeye başladı.

Hindistan cevizi kabuğundan üretilen ve vatandaşların bizzat dalından topladığı çileklere olan yoğun talep nedeniyle, satışlara kişi başı 1 kilogram sınırı getirildi.

Cengiz Çelebi, İstanbul’un yaşam koşullarından uzaklaşmak amacıyla eşine ait arazide kurduğu seraya “Saliha’nın Bahçesi” adını verdi. Topraksız tarım ile çilek üretimi üzerine uzun araştırmalar yapan çift, seraya 4 bin yediveren cinsi çilek fidesi dikti. İlk hasatlarını almaya başlayan çift, seralarını ziyaretçilere açtı.

Çilekleri dalından kopararak alma imkanı bulan vatandaşlar, seraya yoğun ilgi gösterdi. Cengiz Çelebi, ”Talep çok fazla. Herkes gelmek istiyor ama yerimiz kısıtlı. Amacımız, insanların bu lezzeti tadabilmesi” dedi.

Saliha Çelebi, başlangıçta tarımla uğraşmak istemediğini ancak gördüğü çileklerin ardından eşinin arkasında yer aldığını vurguladı. Çelebi, “Serayı büyütmek için çalışmalara başladık. İl Tarım ve Orman Müdürümüzün desteğiyle inşallah seramızı büyüteceğiz” şeklinde konuştu.

İSTANBUL'DA 26 YIL ÇALIŞTIKTAN SONRA EMEKLİ OLUP MEMLEKETLERİ DÜZCE'NİN KAYNAŞLI İLÇESİNE YERLEŞEN...

İSTANBUL'DA 26 YIL ÇALIŞTIKTAN SONRA EMEKLİ OLUP MEMLEKETLERİ DÜZCE'NİN KAYNAŞLI İLÇESİNE YERLEŞEN CENGİZ VE SALİHA ÇELEBİ ÇİFTİ, KURDUKLARI SERADA TOPRAKSIZ TARIM YÖNTEMİYLE ÇİLEK YETİŞTİRMEYE BAŞLADI.

YORUM YAZ!..
Modal