Kenan Yıldız: "Bize inanan herkesten özür dilerim, başaramadık"

Dünya Kupası'ndaki son maç öncesi konuşan milli futbolcu Kenan Yıldız, erken elenme nedeniyle tüm taraftarlardan özür diledi. Hücum istatistiklerinde zirvede olduklarını belirten genç yıldız, "Ama futbolda istatistikler kazanmıyor" dedi.

25.06.2026-10:36 - (Son Güncelleme: 25.06.2026-10:36)
Kenan Yıldız: "Bize inanan herkesten özür dilerim, başaramadık"

A Milli Futbol Takımı'nın genç yeteneği Kenan Yıldız, 2026 FIFA Dünya Kupası'ndaki ABD maçı öncesi düzenlenen basın toplantısında samimi açıklamalarda bulundu. Erken elenme nedeniyle derin bir üzüntü duyduklarını belirten Yıldız, "Bize destek veren tüm taraftarlardan, Türk halkından özür diliyorum" dedi.

2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü ve son maçında yarın TSİ 05.00'te Los Angeles Stadyumu'nda ev sahibi ABD ile karşı karşıya gelecek olan A Milli Futbol Takımı'nda, genç yıldız Kenan Yıldız basın mensuplarının sorularını yanıtladı. İlk iki maçta alınan sonuçların ardından takım içinde durum değerlendirmesi yaptıklarını belirten 21 yaşındaki futbolcu, futbolda bazen iyi oynansa bile netice alınamadığını vurguladı.

"Türk halkından özür diliyorum, başaramadık"

Turnuva boyunca kendilerine sağlanan büyük desteğe layık olamadıkları için üzgün olduğunu dile getiren Kenan Yıldız, şu ifadeleri kullandı:

"Ülkemiz bizi sonuna kadar destekledi. Bize bu büyük desteği veren tüm taraftarlardan, Türk halkından özür diliyorum. Bizim için de gerçekten büyük bir hayal kırıklığıydı. Bu kez ne yazık ki başaramadık. Turnuva öncesinde sakatlığımdan dolayı çok zorlandım ama sahada elimden gelenin en iyisini yaptım. ABD karşısında oynayacağımız son maçta hem takımım hem de ülkem için yine her şeyimi sahaya vereceğim. Buradan iyi bir sonuca imza atarak gururlu bir şekilde ayrılmak istiyoruz."

"Çok kötü elenmedik, istatistiklerde ilk sıradayız"

Milli Takım'ın oyun gücünün haksız yere eleştirildiğini, rakamsal verilerin sahada üstün bir futbol olduğunu gösterdiğini savunan genç yıldız, elenme nedenini gol yollarındaki şanssızlığa bağladı:

"Aslında çok kötü bir şekilde elenmedik. İstatistiklerin birçok alanında turnuvanın ilk sırasındayız. En fazla şut sayısı ve birçok oyun varyasyonunda birinci sıradayız. İki maçta da elimizden gelenin en iyisini yaptık. Ama futbolda ne yazık ki istatistikler kazanmıyor. Netice itibarıyla rakiplerimiz yakaladıkları fırsatları gole çevirdi, biz ise atamadık. Futbol böyle bir şey."




"Baskıyı genç yaşta öğrenmek zorunda kalıyoruz"

Üzerlerinde oluşan yoğun baskı ve ABD maçı atmosferi hakkında gelen soruları yanıtlayan milli futbolcu, erken yaşta olgunlaşmanın futboldaki önemine değindi: 

"10 yaşındayken her zaman bu tarz dev turnuvalarda oynamanın hayalini kurarsınız. Futbol dünyanın en güzel sporu ve birçok genç yetenek çıkıyor. Tabii ki üzerimizde büyük bir baskı oluşuyor ama futbolun doğası bu. Biz de bunu çok genç yaşta öğrenmek ve göğüslemek zorunda kalıyoruz. Yarın tribünlerin çok kalabalık ve baskılı olacağından bahsettiniz. Ben bu tarz atmosferleri Türkiye'deki Galatasaray maçlarından da çok iyi hatırlıyorum. Dolayısıyla böyle büyük taraftar grupları önünde oynamaya son derece hazırlıklıyız."

Can Uzun ve turnuvadaki su molaları


Toplantının son bölümünde takım arkadaşı Can Uzun ve turnuvada ilk kez uygulanan kurallar hakkındaki görüşleri sorulan Kenan Yıldız, sözlerini şöyle tamamladı: 

"Can'ı çok severim, biz onunla kardeş gibiyiz. Ben de onun her zaman sahada olmasını ve oynamasını çok isterim ancak kararlar her zaman teknik direktörümüzündür. Bu konuyla ilgili daha fazla yorum yapmam doğru olmaz. Su molaları aslında o kadar kötü değil, maç içinde bize biraz nefes alma ve ara verme şansı tanıyor. Tabii bu süreyi taktiksel olarak çok iyi yönetmemiz lazım. Her maçı farklı şehirlerde, farklı iklimlerde oynuyoruz. Çok sıcak havada oynadığınız zaman biraz serinlemek açısından iyi olabiliyor."


Kaynak: İHA

YORUM YAZ!..
Modal