Erzurum'da sokak hayvanları için laparoskopik kısırlaştırma projesi başlatıldı

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'de ilk kez sahipsiz köpeklerde laparoskopik kısırlaştırma uygulamasına başladı.

22.06.2026-13:08 - (Son Güncelleme: 22.06.2026-13:08)
Erzurum'da sokak hayvanları için laparoskopik kısırlaştırma projesi başlatıldı

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, sokak hayvanlarına yönelik yeni bir proje ile dikkat çekiyor. Proje, hayvan severlerden yoğun ilgi gördü ve Türkiye'de ilk kez sahipsiz köpeklerde laparoskopik yöntemle kısırlaştırma uygulaması gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu modern veterinerlik yöntemi, patili dostların daha kısa sürede iyileşmesini sağlayacak, operasyon sonrası olası riskleri en aza indirecek ve hayvan refahını önemli ölçüde artıracaktır.

Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Erzurum Valimiz Aydın Baruş ve Atatürk Üniversitesi Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Hacımüftüoğlu ile birlikte önemli bir protokol imzaladık. Bu protokol kapsamında, Büyükşehir Belediyemize ait Hayvan Bakımevi ve Rehabilitasyon Merkezimizde bulunan sahipsiz köpeklerin rehabilitasyon, tedavi, bakım ve kısırlaştırma süreçleri bilimsel yöntemlerle yürütülecek" dedi.

Başkan Sekmen, "Ülkemizde ilk kez sahipsiz köpeklerde laparoskopik yöntemle kısırlaştırma gerçekleştirilecektir. Bilimin ve vicdanın esas alındığı bu ortak iş birliğinin Erzurum’umuza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum." diyerek projeye destek veren tüm kurumlara teşekkür etti.

Bu girişim, şehirdeki sahipsiz hayvanların yaşam hakkını koruma amacı güderken, aynı zamanda vatandaşların huzur ve güvenliğini de gözetmeyi hedefliyor.

ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN SOKAK HAYVANLARINA YÖNELİK PROJESİ HAYVAN SEVERLERDEN YOĞUN İLGİ...

ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN SOKAK HAYVANLARINA YÖNELİK PROJESİ HAYVAN SEVERLERDEN YOĞUN İLGİ GÖRDÜ.

YORUM YAZ!..
Modal