Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) 2025-2026 Akademik Yılı Diş Hekimliği Fakültesi Mezuniyet Töreni, duygu, gurur ve heyecan dolu anlara sahne oldu. Türkiye’nin sağlık alanında nitelikli insan kaynağını yetiştiren BEUN, bilgi, vicdan ve mesleki sorumluluk bilinciyle yetişen 106 genç diş hekimini meslek hayatına uğurladı.
Sezai Karakoç Kültür Merkezinde düzenlenen törende; BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Servet Karasu ve Prof. Dr. Bekir Hakan Bakkal, Genel Sekreter Prof. Dr. Zehra Safi Öz, senato üyeleri, akademik ve idari personel, öğrenciler ile aileleri yer aldı. Program, aziz şehitlerin anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Daha sonra fakülte birincisinin konuşması gerçekleşti.
Diş Hekimliği Fakültesini birincilikle tamamlayan Tuğba Altınbarın, mezunlar adına yaptığı konuşmada, üniversite yıllarının yalnızca akademik bir eğitim süreci olmadığını, aynı zamanda sabrın, emeğin, dostluğun ve mesleki sorumluluğun öğrenildiği bir hayat tecrübesi olduğunu vurguladı. Eğitim hayatları boyunca kendilerine rehberlik eden akademisyenlere ve ailelerine teşekkür ederek, tüm mezunları kutladı.
Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Baran Can Sağlam, fakültenin akademik gelişimi ve yetiştirdiği nitelikli insan kaynağı hakkında değerlendirmelerde bulundu. Sağlam, eğitim kalitesini sürekli yükselterek Türkiye’nin önemli eğitim merkezlerinden biri haline geldiklerini belirtti. Mezuniyet gününü, insana hizmet edecek yeni bir meslek yolculuğunun başlangıcı olarak tanımladı.
Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, mezuniyet konuşmasında Kahramanmaraş merkezli depremlerde hayatını kaybeden öğrencileri andı. Ayrıca, mezun olan 106 genç hekimin insanlığa hizmet edeceğine olan inancını dile getirdi. Öğrencilere sabrı, azmi ve inancı kaybetmemeleri için çağrıda bulundu.
Konuşmaların ardından, fakülte birincisi Tuğba Altınbarın, ailesiyle birlikte adının yer aldığı plakayı yaş kütüğüne çakarak başarısını kalıcı hale getirdi. Törende, birinciliği elde eden Altınbarın’a, ikincilik ödülünü Duygu Sağkol ile üçüncülük ödülünü Pelin Nida Melek aldı. Mezun olan öğrencilere temsili diplomaları takdim edildi.
Hekimlik andının ardından, genç diş hekimleri meslek yemini ederek insan hayatına saygılı, bilimsel etik ilkelere bağlı ve mesleki sorumluluk bilinciyle görev yapacaklarına söz verdiler. Mezunlar, büyük bir coşku içinde keplerini fırlatarak tarihi anlarını kutladılar. Tören, hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona erdi.

BEUN DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİNDE GURUR GÜNÜ: 106 GENÇ DİŞ HEKİMİ GELECEĞE UĞURLANDI