Eskişehir’de yaşayan 51 yaşındaki Kemal Avcı, 8 yaşında başladığı güvercin yetiştiriciliğini 43 yıldır sürdürüyor. Taklacı ve paçalı güvercinler besleyen Avcı, kuşlarına çocuk gibi baktığını söyledi.
Kuş yetiştiriciliğine küçüklük yıllarında başladığını ve onlara evlatları gibi baktığını anlatan Kemal Avcı, hala aynı heyecanla güvercinlerini beslediğini belirtti. Kuşların kendisi için çok değerli olduğunu; bu nedenle düzenli bakımlarını yaptırdıklarını vurguladı. Avcı, hiçbir masraftan kaçınmadığını dile getirdi.
Beslediği kuşların paçalı ve taklacı cinsten olduğunu ifade eden Kemal Avcı, yavru güvercinlerini yarışlara hazırladığını belirtirken, düzenli bir şekilde kuşlarını uçurduğunu söyledi. Avcı, "Bunların hepsi yavru. Üç ay sonra hepsi yarışlara katılacaklar. Uçuş eğitimlerini düzenli olarak yapıyoruz. Hatta yarışlarda birinci gelen kuşlarımız bizlere 50 ufak altın kazandırabilir." dedi.
Baktığı kuşlar için satış yapmayı tercih etmediği halde yüksek fiyatlar teklif eden alıcılar olduğunu söyleyen Avcı, "Bazı kuşlara 50 bin lira kadar teklif geliyor, ancak ben genellikle eşe dosta damızlık olarak veriyorum. Yabancı alıcılardan yüksek fiyat önerileri geliyor, ama ben satmıyorum." ifadelerine yer verdi.
Kuş yetiştiriciliğinde ciddi emek ve maliyet gerektiğini vurgulayan Kemal Avcı, güvercinlerin sağlığı için düzenli ilaç ve aşılamada bulunduğunu belirtti. Avcı, "Kuşların bulunduğu alanları sürekli temizliyoruz ve tuzluyoruz; bu sayede böcek ve sineklere karşı önlem almış oluyoruz. Bir yılda 8 veya 10 kuşa bakma masrafımız yaklaşık 10 bin lirayı bulabiliyor." şeklinde konuştu.

ESKİŞEHİR’DE YAŞAYAN 51 YAŞINDAKİ KEMAL AVCI, 8 YAŞINDA BAŞLADIĞI GÜVERCİN YETİŞTİRİCİLİĞİNİ 43 YILDIR SÜRDÜRÜYOR.