Selçuk Üniversitesinden Filistinli çocuklara sağlık ve dayanışma eli

Selçuk Üniversitesi, Filistinli çocuklar için sağlık taraması ve psikososyal destek etkinliği düzenledi.

23.06.2026-11:19 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-11:19)
Selçuk Üniversitesinden Filistinli çocuklara sağlık ve dayanışma eli

Selçuk Üniversitesi (SÜ) tarafından düzenlenen 'Kampüsten Mahalleye İyilik Sağlık Hareketi' çerçevesinde, Konya’daki Filistinli çocuklar ve ailelerine yönelik bir sağlık taraması gerçekleştirildi. Bu etkinlikte, çocuklara sağlık taraması yapılmasının yanı sıra, psikososyal destek sunuldu ve ağız ile diş sağlığı eğitimi verildi. Çeşitli etkinlikler organize edilerek katılımcılara hediyeler dağıtıldı.

7 Ekim 2023 sonrası, İsrail’in Gazze'deki saldırıları sırasında yaralanan Filistinli ailelerin AFAD tarafından misafir edildiği alanda düzenlenen 'Filistinli Çocuklar ve Aileler Özel Programı' kapsamında, ağız ve diş sağlığı taramalarıyla birlikte çocuk sağlığı hizmetleri de sunuldu. Uygulamalı ağız ve diş bakımı eğitimlerinin yanı sıra, yüz boyama ve resim etkinlikleri düzenlendi. Katılımcılara diş fırçası ve diş macunu gibi hediyelerin yanı sıra aşure ikramı da yapıldı. Sağlık taramaları sonucunda tedavi ihtiyacı belirlenen çocuklar, gerekli sağlık birimlerine yönlendirildi.

Programa katılan Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Yılmaz, etkinlikte çocuklar ve aileleriyle yakından ilgilenerek sohbet etti. Yılmaz, etkinliğin amacının yalnızca sağlık hizmeti sunmak değil, aynı zamanda dayanışma duygusunu güçlendirmek olduğunu vurguladı. "Selçuk Üniversitesi olarak birçok sosyal etkinliğimizden birini burada gerçekleştiriyoruz. İyilik Sağlık Hareketi kapsamında bu çocukların yanında olduğumuzu göstermek için diş taraması etkinliğini düzenliyoruz. Amacımız onların yanında olduğumuzu ifade etmek ve onlarla birlikte olmak," dedi.

Gazze’den Türkiye’ye gelen eczacı Yara Abdeljawwad, yaşadığı süreci anlatarak, "İsrail evimizi hedef aldı. Babamı ve kız kardeşimi kaybettik. Daha sonra tedavi imkanı kalmayınca ailemle Gazze’den ayrıldık. Türkiye bize çok destek oldu. Kendimizi yabancı hissetmiyoruz. Bugün düzenlenen etkinlikten de çok memnun kaldım. Rektörümüze ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum," dedi.

Tedavi için Türkiye’ye getirilen 13 yaşındaki Besma Aldairi ise, "Evimize bomba atıldı. Türkiye’ye geldikten sonra iki bacağımdan, karnımdan ve başımdan tedavi oldum. Şimdi daha iyiyim. Bugün yanımızda olduklarını hissettirdikleri için Selçuk Üniversitesini çok seviyoruz ve teşekkür ediyoruz," diye konuştu.

Konya’da eğitimine devam eden 11 yaşındaki Lana Abdeljawwad ise, "Konya’da çok mutluyum. Her gün okula gidiyorum, Türkçe öğrendim. Selçuk Üniversitesi bugün bize yardımcı oldu. Çok teşekkür ederim," ifadelerini kullandı.

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (SÜ) TARAFINDAN DÜZENLENEN "KAMPÜSTEN MAHALLEYE İYİLİK SAĞLIK HAREKETİ"...

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (SÜ) TARAFINDAN DÜZENLENEN "KAMPÜSTEN MAHALLEYE İYİLİK SAĞLIK HAREKETİ" KAPSAMINDA KONYA’DAKİ FİLİSTİNLİ ÇOCUKLAR VE AİLELERİNE SAĞLIK TARAMASI YAPILDI. ÇOCUKLARA SAĞLIK TARAMASI VE PSİKOSOSYAL DESTEK SUNULAN ETKİNLİKTE AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI EĞİTİMLERİ VERİLDİ, ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLER DÜZENLENEREK HEDİYELER DAĞITILDI.

YORUM YAZ!..
Modal