Erzincan’da Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden gelen mevsimlik tarım işçileri, tarlalarda çalışarak ailelerinin geçimini sağlama çabası içinde. Erzincan'ın merkeze bağlı köylerinde tarımsal üretimin yoğun olduğu alanlarda çalışan bu işçiler, zorlu hava koşullarına rağmen gün boyu çapa yapmakta ve ot yolmaktadır.
Her yıl kilometrelerce yol kat ederek kente gelen mevsimlik işçiler, başta şeker pancarı olmak üzere domates, fasulye, kavun ve karpuz tarlalarında emek harcıyor. Günlük yevmiye karşılığında çalışan bu işçilerin yoğun mesaisi yaklaşık 7 ay sürmektedir.
Aileleriyle birlikte Erzincan’a gelen bazı öğrenciler, yaz döneminde çalışarak eğitim masrafları ve harçlıklarına katkıda bulunmaktadır.
Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinden gelen mevsimlik tarım işçisi Muhammet Şahin, haziran ayında Erzincan’a geldiklerini belirterek, "Yılın sonuna kadar ailecek buradayız. Şeker pancarı ile uğraşıyoruz, söküm yapıyoruz. Türkiye’nin her yerine gidiyoruz. Ailemizin geçimini buradan sağlıyoruz. Yevmiyeye çalışıyoruz, sıcakta zor oluyor ama mecbur çalışıyoruz," dedi.
Bir diğer mevsimlik işçi Lokman Şahin ise tarlalarda çapa yaptıklarını ve ot yolduklarını ifade ederek, "6-7 ay burada kalıyoruz. Her yıl çocuklarla birlikte geliyoruz. Memleketimizde iş imkanları kısıtlı olduğu için geçimimizi bu şekilde sağlamaya çalışıyoruz," diye konuştu.
Tarımsal üretimin önemli iş gücünü oluşturan mevsimlik işçiler, sezon boyunca Erzincan’daki tarlalarda çalışarak hem üretime katkı sunmakta hem de aile bütçelerine destek olmaktadır.
ERZİNCAN'DA DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGELERİNDEKİ İLLERDEN GELEN MEVSİMLİK TARIM İŞÇİLERİ, TARLALARDA ÇALIŞARAK AİLELERİNİN GEÇİMİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞIYOR