Engelsiz İzciler Yaz Kampı Sarıgerme’de gerçekleştirildi
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’de ilk olan Kısa Mola Hizmeti dahilinde özel ihtiyaçlı bireylere yönelik düzenlediği Engelsiz İzciler Yaz Kampı’nın dokuzuncusunu Ortaca Sarıgerme’de gerçekleştirdi.
Kısa Mola hizmeti ile engelleri sevgiyle aşmayı hedefleyen Muğla Büyükşehir Belediyesi, engelli bireylere sahip ailelere destek sunarak ‘Melek İzciler Yıldız Oymağı’ adı altında üç gün süren bir kamp düzenledi. Bu etkinlikte Menteşe, Marmaris, Milas, Fethiye, Yatağan, Bodrum, Datça, Dalaman ve Ortaca’daki Kısa Mola Merkezlerinden toplam 35 izci bir araya geldi.
Kamp boyunca katılımcılar; çadır kurma, doğada yaşam becerileri, deniz etkinlikleri, istasyon oyunları, duyusal oyun atölyeleri, film gösterimi, gezi programı, hediyeleşme ve ateş gecesi gibi birçok aktivitede yer aldı.
Kampın ilk gününde liderleri eşliğinde çadır kurmayı öğrenen izciler, kamp hayatına dair temel kuralları ve takım ruhunu deneyimlediler. İkinci günde ise Fethiye gezisi düzenlendi; katılımcılar, Çalış Sahili’nden bot taksiyle Fethiye’ye geçerek tarihi Amintas Kaya Mezarlarını ziyaret etti. Kamp, son gün yapılan atölye çalışmaları ve hediyeleşme etkinlikleriyle sona erdi. İzci çocuklar, yeni arkadaşlıklar kurarken ekip çalışması, sorumluluk alma ve paylaşım gibi değerli deneyimler elde ettiler.
Başkan Aras: 'Engelleri sevgi ve hizmetlerle aşıyoruz'
Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, engellerin sevgi, dayanışma ve sosyal belediyecilik anlayışıyla aşılabileceğini belirtti. Aras, “Engelsiz İzciler projemiz sayesinde farklı ilçelerimizden gelen evlatlarımız Muğla’nın eşsiz doğasında bir araya gelerek hem eğlendi hem de yeni yaşam becerileri kazandı. Birlikte çadır kurdular, takım ruhunu deneyimlediler ve unutamayacakları hatıralar biriktirdiler. Özel ihtiyaçlı bireylerimizin sosyal yaşamda daha görünür, aktif ve bağımsız bireyler olarak yer alabilmeleri için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz. Muğla’nın her noktasında vatandaşlarımızın eşit şartlarda yaşamaları için hayatın güzelliklerini birlikte paylaşmaya, engelleri sevgi ve hizmetlerle aşmaya devam edeceğiz” dedi.
MUĞLA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, TÜRKİYE’DE İLK OLAN KISA MOLA HİZMETİ KAPSAMINDA ÖZEL İHTİYAÇLI BİREYLERE YÖNELİK DÜZENLEDİĞİ ENGELSİZ İZCİLER YAZ KAMPI’NIN DOKUZUNCUSUNU ORTACA SARIGERME’DE GERÇEKLEŞTİRDİ.