22.06.2026-11:10 (Son Güncelleme:22.06.2026-11:10)

Deprem sonrası isim karışıklığı nedeniyle ölü görünen adamın hikayesi

Hatay'da deprem sonucunda kayıtlara 'ölü' olarak geçen Ahmet Artan, yaşadığı mağduriyeti dile getirdi.

Hatay’da 6 Şubat depremlerinde yaşanan isim karışıklığı sonucu, sağlık sisteminde ölü olarak kaydedilen Ahmet Artan, zor günler geçiriyor. Deprem sonrası hayatını kurtaran Artan, sağlık raporu alamadığı için ehliyetini yenileyemedi ve bu sebeple sürücü belgesiz araç kullanmaktan ceza aldı.

Ahmet Artan, “Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum” diyerek sistemsel hatanın bir an önce düzeltilmesini talep etti. Kahramanmaraş merkezli depremler sırasında Narlıca Mahallesi’nde bulunan 3. kattaki evinde mahsur kalan Artan, yarım saatlik bir mücadele sonrası kurtarılmıştı.

Yaşadığı isim karmaşası yüzünden, kendisiyle aynı ismi taşıyan ve aynı baba adını paylaşan bir vatandaşın yerine sisteme kaydedilen Artan, devlet kurumlarında hâlâ 'ölü' olarak görünmeye devam ediyor. Birçok devlet kurumunda bu sorunun çözülmesine rağmen, sağlık sisteminde “Kişi ölüdür, işlem yapılamaz” şeklinde bir yanıt alıyor.

Ehliyetsizlikten ceza yediğini belirten Artan, “6 Şubat’ta depremde ölü olarak göstermişlerdi. Bu durum daha önce bankalarda ölü olarak gözüküyorduk ve bunu düzelttiler. Şu anda sağlık kurumlarında hâlâ ölü olarak görünmeye devam ediyorum” dedi.

Artan, sağlık raporu almak için gittiği aile hekiminden ise, “Kayıt yoktur, kişi ölü olarak görünmektedir” cevabını almıştır. Durumun acil bir şekilde çözülmesini isteyen Artan, “Depremden bu yana lakabımız ‘yaşayan ölü’ olarak kaldı” ifadeleriyle yaşadığı durumu gözler önüne serdi.

Artan, sistemdeki hatanın düzeltilmesi için CİMER ve ilgili sağlık kurumlarına başvuruda bulunduğunu belirtirken, “Umarım bu hatayı düzeltirler. Aksi takdirde ciddi mağduriyetler yaşamaya devam ediyorum.” şeklinde konuştu.

AHMET ARTAN

Haber365
bilgi@haber365.com.tr