Meslek lisesi öğrencilerinden sıfır atık hamlesi
Adana’nın Kozan ilçesinde, Kozan Şehit Ardacan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, okulda topladıkları plastik ve kağıt atıkları kendi geliştirdikleri öğütücü makineyle geri dönüştürerek hem çevreye katkı sağlıyor hem de mesleki becerilerini geliştiriyor.
Öğrenciler sıfır atık projeleri için bir araya geldi
Öğrenciler, sıfır atık bilincini artırmak amacıyla dikkat çeken bir projeye imza attı. Yıl sonu yaklaşmasıyla birlikte sınıflarda ve okul çevresinde biriken atıkları değerlendirmek isteyen öğrenciler, farklı bölümler arası iş birliği yaparak kendi öğütücü makinelerini üretti. Bilgisayar Makine Teknolojisi, Metal Teknolojisi ve Elektrik Elektronik Teknolojisi alanlarında eğitim gören öğrenciler, hazırladıkları sistemle plastik ve kağıt atıkları parçalayarak yeniden üretim sürecine kazandırıyor.
Atıkları makineyle dönüştürerek çevre bilinci oluşturuyorlar
Öğrencilerin tasarlayıp ürettiği makinede atıklar önce küçük parçalara ayrılıyor, ardından farklı üretim aşamalarında kullanılabilecek hale getiriliyor. Bu proje sayesinde öğrenciler, okulda öğrendikleri teorik bilgileri uygulama fırsatı bulurken çevre bilincine de katkı sunuyor.
Okul müdürü ve öğretmenlerden destek
Okul Müdürü Bünyamin Akbulut, öğrencilerin farklı bölümlerdeki bilgi ve becerilerini bir araya getirip önemli bir çalışma ortaya koyduğunu ifade ederek, projede emeği geçen öğretmen ve öğrencileri tebrik etti.
Öğrencilerin sıfır atık farkındalığına katkıları
Bilgisayar Makine Teknolojisi Öğretmeni Mehmet Akyar, projenin Sıfır Atık Projesi’ne destek amacıyla hazırlandığını belirtti. Akyar, "Üzerinde çalıştığımız bu sistemle öğrencilerimize sanayi ortamında atıkların nasıl geri dönüştürülebileceğini göstermek amacıyla bir öğütücü geliştirdik. Asıl amacımız, öğrencilerimize sıfır atık farkındalığını kazandırmak" dedi.
Çevreye katkı sağlamak için çalışıyorlar
Projede görev alan öğrencilerden Enes İpek, çalışmanın kendileri için önemli bir deneyim olduğunu ifade ederek, "Öğretmenlerimiz sayesinde biz de sıfır atık projesine destek verdik. Okulumuzda farklı alanlarda eğitim alarak geleceğimiz için meslek sahibi oluyoruz. Kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz," diye konuştu.
Öğrencilerden Berat Çolakoğlu da çevreye katkı sağlamaktan mutlu olduklarını belirterek, "Sınıflardan topladığımız kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz. Küresel ısınmanın azaltılmasına bizim de katkımız olmasını istiyoruz" şeklinde ifade etti.
ADANA’NIN KOZAN İLÇESİNDE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ, OKULDA TOPLADIKLARI PLASTİK VE KAĞIT ATIKLARI KENDİ GELİŞTİRDİKLERİ ÖĞÜTÜCÜ MAKİNEYLE GERİ DÖNÜŞTÜREREK HEM ÇEVREYE KATKI SAĞLIYOR HEM DE MESLEKİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRİYOR.