Yunusemre Kanuni Sultan Süleyman Ortaokulu öğrencileri, eTwinning projesi kapsamında yıl boyunca Avrupa’nın çeşitli ülkelerindeki öğrencilerle ortak çalışmalar gerçekleştirdi. Öğrencilerin başarılı bir şekilde tamamladığı "Let’s Get Digital!" adlı uluslararası proje, farklı ülkelerden gelen öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmeyi hedefliyordu.
Bu projeye Türkiye'den Manisa ve Konya illerindeki ortakların yanı sıra Litvanya, İtalya, Romanya, Yunanistan ve Slovakya gibi farklı ülkelerden öğrenciler katıldı. Proje, güvenli ve bilinçli dijital teknoloji kullanımı, medya okuryazarlığı, yapay zeka farkındalığı ve Web 2.0 araçlarıyla içerik üretimi gibi konularda aktiviteleri içeriyordu.
Proje sonunda öğrenciler, oluşturdukları podcastler, dijital hikayeler ve diğer ürünleri kamuoyuyla paylaştı. Öğrenciler, yüzyüze çalışmaların yanı sıra çevrim içi toplantılar aracılığıyla Avrupa’daki arkadaşlarıyla iletişim kurdu ve sanal sergiler düzenleyerek kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirdi.
Proje süresince öğrencilere rehberlik eden okul öğretmeni Gözde Kumcular, bu etkinliklerin öğrencilerin dijital becerilerini geliştirdiğini belirtti. Kumcular, projenin, öğrencilerin problem çözme, üreticilik, eleştirel düşünme, takım çalışması ve yabancı dil iletişimi gibi önemli yetkinliklerini de güçlendirdiğini ifade etti.
Kanuni Sultan Süleyman Ortaokulu Müdürü İlhan Yeşil, öğrencilerin 21. yüzyılın ihtiyaçlarına uygun bir şekilde yetişmesi için okuldaki imkânları seferber ettiklerini belirtti. Yeşil, öğretmenlerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline uygun olarak eğitim verdiğini ve tüm yenilikçi yaklaşım ve pedagojileri desteklediklerini vurguladı. Ayrıca, öğretmen ve öğrencilerin birlikte öğrendiklerini, ürettiklerini ve dijitalleşme sürecinde yan yana durduklarını belirterek, tüm katılımcılara teşekkür etti.

YUNUSEMRE KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİ ETWİNNİNG PROJESİ KAPSAMINDA YIL BOYUNCA AVRUPA’NIN ÇEŞİTLİ ÜLKELERİNDEKİ ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE YÜRÜTTÜKLERİ ÇALIŞMALARI BAŞARIYLA TAMAMLADI.