Kütahya’da Yeşilay Onursal Başkanı Nuri Çetin, gençliğe yapılan yatırımların, geleceğe yönelik kritik bir yatırım olduğunu ifade etti.
Çetin, Kütahya’nın 30 Ağustos Mahallesi’nde yapımı tamamlanan Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe 1920’nin açılış törenine katıldı. Törende İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, Kütahya Valisi Musa Işın ve Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç ile birlikte bulunarak önemli bir konuşma yaptı. Yaklaşık yarım asra yaklaşan Yeşilay gönüllülüğü geçmişine sahip olan ve 16 dönem boyunca Kütahya Şube Başkanlığı görevini üstlenen Çetin, açılışı gerçekleştirilen tesislerin gençler açısından büyük bir öneme sahip olduğunu belirtti. Bu yatırımların bağımlılıkla mücadelede kilit bir rol oynayacağını vurguladı.
Çetin, konuşmasına katılımcılara teşekkür ederek başladı: "Bugün burada açılışını gerçekleştirdiğimiz tesislerin, gençlerimizin yetişmesine, gelişmesine ve hayata daha güçlü hazırlanmalarına katkı sağlamasını diliyorum. Bu tür merkezler, yalnızca bir bina değil, aynı zamanda gençlerin hayatına dokunan önemli eğitim ve sosyal gelişim alanlarıdır."
Gençlik yıllarında Yeşilay ile tanışma sürecini anlatan Çetin, bu deneyimin hayatını değiştirdiğini ifade etti. "Bize her zaman dürüst, çalışkan ve başarılı olmamız gerektiği söylendi. Maddi veya manevi herhangi bir sıkıntımız olduğunda büyüklerimiz yanımızdaydı. O destekler sayesinde birçok arkadaşımız üniversite eğitimini tamamladı ve topluma faydalı bireyler olarak yetişti," dedi.
Yeşilay’ın Kütahya’daki kurumsal gelişim sürecine de değinen Çetin, 1990 yılında şube başkanlığı görevini üstlendikleri dönemden itibaren aldıkları desteklerin önemini vurguladı. Merhum Kütahya Valisi Kaya Uyar liderliğinde gerçekleştirilen toplantıların ardından birçok iş insanı ve hayırseverin Yeşilay’a desteğini sağladığını kaydetti.
Son yıllarda yaşanan mülkiyet sorununa da değinen Çetin, 2024 yılında tahsis süresi sona erecek olan tesislerin geleceğiyle ilgili belirsizlik yaşandığını belirtti. Ancak gerekli görüşmeler sonucunda bu sorunun çözüldüğünü ifade etti: "Sayın Bakanımızın ve Sayın Valimizin destekleriyle bu mesele geniş bir perspektiften ele alındı ve mülkiyet ile ilgili önemli adımlar atılarak tesisler Yeşilay’ın hizmetine kazandırıldı."
Nuri Çetin, Yeşilay Genel Merkezi’nin gençlere yönelik yatırımlara verdiği önemden bahsederek yeni projelerin hayata geçirilmesinin devam edeceğini belirtti. Yeşilay’ın yalnızca bağımlılıkla mücadele eden bir kuruluş olmadığını, aynı zamanda gençlerin sosyal ve kişisel gelişimlerine de katkı sağladığını vurguladı. Konuşmasını şu sözlerle tamamladı: "Bizler bu davanın gönüllüleri olarak her zaman Yeşilay’ın yanında olmaya devam edeceğiz. Gençlerimiz için çalışmayı sürdüreceğiz. Bu tesislerin nice gencimizin hayatına dokunacağına ve onları kötü alışkanlıklardan uzak tutacağına inanıyorum."
Açılışın ardından Nuri Çetin’e, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik ve Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç tarafından ’Yeşilay Üstün Hizmet Madalyası’ takdim edildi.

İÇİŞLERİ BAKAN YARDIMCISI ALİ ÇELİK (ORTADA) VE YEŞİLAY GENEL BAŞKANI MEHMET DİNÇ (SOLDA) TARAFINDAN, YEŞİLAY ONURSAL BAŞKANI NURİ ÇETİN'E, (SAĞDA) 'YEŞİLAY ÜSTÜN HİZMET MADALYASI' TAKDİM EDİLDİ.