Çöpe atılmasın diye 80-100 yıllık radyoları çalışır hale getiriyor

Konya'da Abdurrahim Ceviz, 80-100 yıllık eski radyoları tamir edip yeniden hayat veriyor.

27.06.2026-12:04 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-12:04)
Çöpe atılmasın diye 80-100 yıllık radyoları çalışır hale getiriyor

Konya’da yarım asırdır elektronik cihazların tamirini yapan 67 yaşındaki Abdurrahim Ceviz, atılmasın diye eski radyoları tamir etmeye çaba gösteriyor. Gramofon, lambalı radyo, makaralı teyp ve eski televizyonlar gibi nostaljik elektronik cihazları yeniden çalışır hale getiren Ceviz, 1972 yılında çırak olarak başladığı mesleğinde özellikle 80 ila 100 yıllık radyoları orijinal yapısını koruyarak restore ediyor.

Ahşap kasaları yenilenen cihazların elektronik aksamı da tamir edilmekte ve eksik parçaları tamamlanmaktadır. Son yıllarda antika ürünlere olan ilginin artmasıyla, eski elektronik cihazların çöpe gitmemesi için çaba harcayan Ceviz, mesleğin yeni nesillere aktarılması amacıyla çırak yetiştirmeye de devam ediyor.

Eskiyi Hayata Döndürme Çabası

1972 senesinde bu işin çıraklığına başladığını belirten Abdurrahim Ceviz, "1980’de askerden geldim. Sonrasında kendi iş yerimi kurdum ve hala bu şekilde tamire devam etmekteyim. Ekseriyetle gramofon, eski radyo, teyp, makaralı teypler, lambalı radyolar ve televizyonlarla uğraşıyoruz. İşe olan hevesim hiç azalmadı," dedi.

80-100 Yıllık Radyoların Restore Süreci

İlk başladığı günlerdeki gibi aynı hevesle çalışmaya devam ettiğini ifade eden Ceviz, "67 yaşına yaklaştım ama meslek zevkimizden hiçbir şey kaybetmedik. Kurtardığımız eski cihazlar bizlere büyük mutluluk veriyor. Torunlarım ve çıraklarım ile bu geleneği sürdürüyoruz. Devletimizin çıraklık okullarını açması ve liseye giden çocukları bu alana yönlendirmesi çok önemli. 80-100 yıllık radyoları orijinal haline dönüştürmeye çalışıyoruz," şeklinde konuştu.

ABDURRAHİM CEVİZ, ESKİ RADYOLARI TAMİR ETMEYE ÇALIŞIYOR.

ABDURRAHİM CEVİZ, ESKİ RADYOLARI TAMİR ETMEYE ÇALIŞIYOR.

YORUM YAZ!..
Modal