Ümraniye Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla her yıl geleneksel olarak düzenlediği aşure dağıtım programını bu yıl da geniş bir katılımla gerçekleştirdi. 15 Temmuz Şehitler Meydanı’nda gerçekleştirilen etkinlikte, dev kazanlarda kaynatılan aşureler 20 bin vatandaşa ikram edildi.
Etkinlikte aşure dağıtımında bulunan Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, "Muharrem ayı çok önemli bir ay, bu ayda da tevekkülü ve duayı bırakmayalım" şeklinde konuştu.
Ümraniye Belediyesi, Muharrem ayının bereketini ve paylaşma ruhunu yaşatmak amacıyla her yıl gerçekleştirdiği aşure dağıtım etkinliklerine devam etti. "Aynı Kazanda Aynı Gönül" programıyla başlayan etkinlik, kurulan alanında dualar eşliğinde aşurelerin dağıtılmasıyla sürdü. Program, Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başladı ve mehter takımının coşkulu performansı ile devam etti.
Etkinliğe İstanbul Valisi Davut Gül, Ümraniye Kaymakamı Yüksel Çelik, AK Parti Ümraniye İlçe Başkanı Salim Çetinkaya ve birçok vatandaş katıldı. Protokol üyeleri, aşure kazanlarının başında yer alarak vatandaşlara ikramda bulundu. Bu yılki etkinlikte, Muharrem ayının birlik ve beraberlik iklimi bir arada yaşandı.
Etkinliğin ardından açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Yıldırım, "Bugün aşure günü, Ümraniye’de aşure bir başka. Vatandaşlarımızla her sene burada buluşuyoruz. Diğer mahallelerimizde de camilerimiz ve Millet Bahçelerimizde aşure dağıtımına devam edeceğiz. Bugün burada 20 bin vatandaşımıza aşure dağıttık; inşallah diğer yerlerde de 45 bin daha dağıtıp toplamda 65 bine yakın aşure dağıtmış olacağız. Tüm İslam aleminin Muharrem ayını kutluyorum" ifadelerini kullandı.

Ümraniye "Aynı Kazanda, Aynı Gönülde" buluştu: 20 bin kişiye aşure ikram edildi