Samsun’un fındıkta hedefi bu yıl da birincilik

Samsun, fındık rekoltesinde bu yıl da Türkiye'nin en yüksek üretimini hedefliyor. Ziraat Odası Başkanı Tütüncü, verim ve alın teri vurgusu yaptı.

25.06.2026-15:23 - (Son Güncelleme: 25.06.2026-15:23)
Samsun’un fındıkta hedefi bu yıl da birincilik

Samsun fındık üretiminde hedefini sürdürüyor

Samsun’da fındık hasat sezonu öncesi bahçelerde verimin yüksek olduğu belirtildi. Samsun Ziraat Odası Başkanı Hasan Tütüncü, kentin geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en fazla fındık üreten ili olacağını ifade etti.

Rekolte beklentileri yüksek

Samsun’da bu yıl rekoltenin 120 bin tonun üzerine çıkması öngörülüyor. Türkiye genelinde ise fındık üretiminin 600-650 bin ton seviyelerinde gerçekleşmesi bekleniyor. Tütüncü, Samsun’un fındık üretiminde Türkiye birinciliğini korumak için umutlu olduklarını dile getirdi.

Geçmiş yılın tecrübeleri

Geçen yıl yaşanan zirai dona rağmen Samsun’un fındık üretiminde liderliğini sürdürdüğünü kaydeden Tütüncü, "Geçen sene mart sonu ve nisan başlarında bir zirai don olayı yaşadık. Türkiye’de 36 ilimizde büyük zarar oluştu. Yaklaşık 120 bin ton fındık üretimi gerçekleşti. Bu yıl da fındık bahçelerini geziyoruz. Bahçelerimiz oldukça güzel durumda. Ağaçlar verimli ve kendini doldurmuş. Bu sene de rekoltede birinci olacağımıza inanıyoruz" dedi.

Daha fazla verim hedefleniyor

Tütüncü, bu yıl fındıkta verimin yüksek olacağını belirterek, "Dallarda fındık görünüyor. Geçen yıl yaklaşık 200 bin ton fındık çiftçimizin elinde kalmıştı. Bu yıl da üretim beklendiği gibi gerçekleşirse Samsun’da 120 bin tonun üzerine çıkabiliriz. Türkiye genelinde ise 600-650 bin ton arasında fındık rekoltesi bekliyoruz. Verim bol olacak" ifadelerini kullandı.

Tarım arazilerinin korunması

Çarşamba Ovası’nda son dönemde fındık ve kavak dikiminin arttığına dikkat çeken Tütüncü, verimli tarım arazilerinin korunması gerektiğini vurguladı. "Ovalarımızın orman olmasını istemiyoruz. Fındık ovada bizim için önemli ürünlerden biri ancak ovada tarımsal üretime yönelik farklı çalışmalar yapılması daha faydalı olacaktır. Son dönemde kavak ağaçı dikimi ön plana çıktı. Ovada kavak ağacı dikilmesini istemiyoruz" diyerek düşüncelerini açıkladı.

İlaçlama uyarıları

Tütüncü, üreticilere hastalık ve zararlılarla mücadele konusunda da uyarılar yaptı. Tarımda bilinçli ilaçlama uygulamalarının yaygınlaşması gerektiğini ifade eden Tütüncü, "Tarım il ve ilçe müdürlükleri bu konu üzerinde hassasiyetle duruyor. Çiftçilerimize eğitim kursları açıldı ve sertifika verildi. Artık sertifikası olan çiftçilerimiz ilaçlama yapıyor. İlaçlama çalışmaları dronlarla da gerçekleştiriliyor. Çiftçilerimizin 1 Ağustos’a kadar hem küllenme hem de kahverengi kokarca ile ilgili ilaçlamalarını tamamlamalarını istiyoruz" dedi.

SAMSUN’DA REKOLTENİN 120 BİN TONUN ÜZERİNE ÇIKMASI, TÜRKİYE GENELİNDE İSE 600-650 BİN TONLUK...

SAMSUN’DA REKOLTENİN 120 BİN TONUN ÜZERİNE ÇIKMASI, TÜRKİYE GENELİNDE İSE 600-650 BİN TONLUK ÜRETİME ULAŞILMASI ÖNGÖRÜLÜYOR.

YORUM YAZ!..
Modal