Netanyahu: "ABD’ye bağımlılıktan kurtulmak zorundayız"

İsrail Başbakanı Netanyahu, bağımsız silahlanma çağrısında bulunarak güç inşasının önemine dikkat çekti.

23.06.2026-14:10 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-14:10)
Netanyahu: "ABD’ye bağımlılıktan kurtulmak zorundayız"

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, işgal altındaki Batı Şeria’da bulunan İsrail askerlerine yaptığı ziyarette, ABD ile olan ilişkilere dair önemli açıklamalarda bulundu. Netanyahu, "ABD’li dostlarımızdan aldığımız ve yıllar boyunca benim de temin ettiğim destek için derinden minnettarım. Bugün şunu söylüyorum: Kendi bağımsız silahlanma ağımıza ihtiyacımız var. Bağımlılıktan kurtulmak zorundayız" dedi.

Netanyahu’nun ziyaret ettiği Batı Şeria’da, İran ve onun vekil güçleriyle mücadele ettiklerini belirterek, "Şu an İran ve vekil güçlerine karşı duruyoruz. Onlara darbeler vurduk. Henüz bitmiş değil, ama bu bizim gücümüze bağlı" ifadelerini kullandı.

Silahlanmada bağımsızlık vurgusu yapan Netanyahu, "Silahlanmada bağımsızlık istiyorum. Kendi silahlarımızı üretmeliyiz. Bağımlılıktan kurtulmak, gücümüzü giderek artırmak, teknolojiyi giderek daha fazla entegre etmek ve sizin gibi komutanlardan oluşan nesilleri giderek daha fazla yetiştirmek zorundayız" şeklinde konuştu. Netanyahu, son olarak, "Çünkü nihayetinde nerede olacağımızı belirleyecek olan budur. Tanrı’nın yardımıyla ve sizin yardımınızla, iyi bir konumda olacağız" ifadelerini kullandı.

İSRAİL BAŞBAKANI BİNYAMİN NETANYAHU, İŞGAL ALTINDAKİ BATI ŞERİA'DA BULUNAN İSRAİL ASKERLERİNE...

İSRAİL BAŞBAKANI BİNYAMİN NETANYAHU, İŞGAL ALTINDAKİ BATI ŞERİA'DA BULUNAN İSRAİL ASKERLERİNE YAPTIĞI ZİYARET SIRASINDA, "ABD'Lİ DOSTLARIMIZDAN ALDIĞIMIZ VE YILLAR BOYUNCA BENİM DE TEMİN ETTİĞİM DESTEK İÇİN DERİNDEN MİNNETTARIM. BUGÜN ŞUNU SÖYLÜYORUM: KENDİ BAĞIMSIZ SİLAHLANMA AĞIMIZA İHTİYACIMIZ VAR. BAĞIMLILIKTAN KURTULMAK ZORUNDAYIZ" DEDİ.

YORUM YAZ!..
Modal