Körfez'de uygulanan geri dönüşüm projesi kapsamında, son 6 ayda toplanan 30 ton atık, ekonomiye kazandırıldı. Bu süreçte, vatandaşların toplu taşıma kartlarına toplamda 80 bin lira yükleme yapıldı.
Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt tarafından çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü yaygınlaştırmak amacıyla Tütünçiftlik viyadük altı ile Yarımca Mimar Sinan Mahallesi’nde kurulan Sıfır Atık Noktaları, vatandaşlar tarafından yoğun ilgi görüyor. Projenin hayata geçmesinin ardından, 6 aylık süreçte merkezlerde toplam 5 bin 600 atık alım işlemi gerçekleştirildi.
İlçe sakinleri, merkezlere ambalaj, cam şişe, atık pil ve bitkisel atık yağ gibi materyalleri getirerek bu materials ayrıştırılıp geri dönüşüme gönderiliyor. Proje kapsamında, vatandaşların getirmiş olduğu atık türü ve miktarına göre belirlenen puanlar, şehir içi toplu taşımada kullanılan Kent Kartlara lira olarak aktarılıyor.
Projenin başlangıcından bu yana geri dönüşüme katkı sağlayan ilçe sakinlerinin kartlarına toplamda 80 bin lira değerinde bakiye yüklendiği belirtildi. Geri dönüşümü teşvik eden bu sistemin, aynı zamanda vatandaşları toplu taşımaya yönlendirerek karbon salınımının azaltılmasına da katkı sağladığı ifade edildi.

KÖRFEZ'DE UYGULANAN GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ KAPSAMINDA 6 AYDA TOPLANAN 30 TON ATIK EKONOMİYE KAZANDIRILIRKEN, VATANDAŞLARIN TOPLU TAŞIMA KARTLARINA 80 BİN LİRA YÜKLEME YAPILDI.