Öcal Mehmet Varınca, 62 yaşında, Bayburt Anadolu İmam Hatip Lisesi'nden 44 yıl önce bir numaralı diplomayla mezun olmuş ve 37 yıldır bu okulda eğitim vermektedir. Şu anda okul müdürü olan eski öğrencisi Adil Kacır ile birlikte idareci olarak görevine devam etmektedir.
Öcal Mehmet Varınca, 1975 yılında Bayburt İmam Hatip Lisesi’ne kaydolduktan sonra 1981-1982 eğitim öğretim yılında okulun ilk mezunları arasında yer aldı. Eğitim hayatına Gümüşhane Gazipaşa İlkokulunda başlayan Varınca, 8’inci sınıfı Bayburt İmam Hatip Lisesi bünyesindeki ortaokulda tamamladı. 1982 yılında liseye başlayan Varınca, 1983 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesini kazanarak üniversite eğitimine başladı ve 1988 yılında mezun oldu.
Varınca, 13 Şubat 1989’da Çankırı’nın Orta ilçesindeki İmam Hatip Lisesinde meslek dersleri öğretmeni olarak göreve başladı. 22 Aralık 1989’da ise mezun olduğu Bayburt İmam Hatip Lisesine öğretmen olarak atanan Varınca, bugüne dek bu okulda 37 yıl boyunca eğitim sektörüne hizmet etmiştir. Şu anda Bayburt Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktadır ve 3 yıl sonra emekli olmayı planlamaktadır.
Mezun olduğu okulda öğretmen ve idareci olarak görev yapmanın kendisi için ayrı bir anlam taşıdığını belirten Varınca, "1975 yılında imam hatip lisesine kaydoldum. 1981-1982 eğitim öğretim yılında okulumuzun ilk mezunları arasında bir numaralı diplomayı aldım. Erzurum İlahiyat Fakültesinden 1988 yılında mezun oldum. Bir yıl sonra Çankırı’nın Orta ilçesindeki İmam Hatip Lisesinde göreve başladım" dedi. Varınca, göreve başladığı yıllarda kendi öğretmenleriyle aynı okulda çalıştığını ifade ederek, "Kendi öğretmenlerimle 15 yıl birlikte görev yaptım. Daha sonraki yıllarda ise yetiştirdiğimiz öğrencilerle aynı çatı altında hem öğretmen hem de idareci olarak çalışmaya devam ettim" diye ekledi.
Okul müdürü eski öğrencisi Adil Kacır da Varınca'nın önemli bir değer olduğunu vurgulayarak, "İmam hatiplerde okumanın ve görev yapmanın zor olduğu dönemlerde Mehmet Varınca hocamız bize rehberlik etti. Yetişmemizde büyük emeği vardır. Bugün biz de idareci olarak aynı okulda hocamızla birlikte görev yapıyoruz" şeklinde konuştu.
Kacır, Varınca’nın Bayburt’ta imam hatip kültürünün yerleşmesine önemli katkı sunduğunu belirterek, "Din, ahlak, değer ve erdem temeliyle binlerce öğrenci yetiştirdi" ifadelerini kullandı. Kendisine teşekkür eden Kacır, sağlıklı ve huzurlu bir ömür diledi.

BAYBURTLU EĞİTİMCİ MEZUN OLDUĞU OKULDA 37 YILDIR ÖĞRENCİ YETİŞTİRİYOR