Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) mezuniyet günü Özlem ailesinin çifte kutlamasıyla geçti. 50 yaşındaki ALKÜ öğrencisi Selda Özlem, dereceyle mezun olurken aynı zamanda kanser olan kızının kanseri yendiğinin müjdesini aldı.
18 Haziran Perşembe günü düzenlenen mezuniyet töreni, Özlem ailesi için unutulmaz anlara sahne oldu. Alanyalı Selda Özlem, iki yıl önce girdiği YKS sınavında ALKÜ ALTSO Turizm Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümünü kazandı. Kayıt yaptırmasının hemen ardından, kızı İlayda Özlem’in Hodgkin Lenfoma (lenf kanseri) olduğunu öğrendi. Bu kötü haber, Selda Özlem’in okulu bırakma düşüncesine yol açtı; ancak kızı İlayda, annesinin başarısının kendi sağlığı için bir motivasyon olacağına inandı ve onu okula devam etmeye teşvik etti.
Anne Selda Özlem, kızı İlayda’nın kemoterapi sürecinin devam ettiği dönemde derslerine sıkı sıkıya sarıldı. Zaman zaman devamsızlık yapmak zorunda kalsa da okulda aktif görevler üstlenerek, öğrenci temsilciliği ve kalite yönetim sistemi gibi sorumluluklar aldı. Selda Özlem, bu süreci, "Hep pozitif düşünerek birbirimize destek olduk. Okuldayken aklım hep kızımdaydı ama başarmak zorundaydım" ifadeleriyle özetledi.
İki yıl süren zorlu bir mücadelenin ardından Selda Özlem, bölüm ikincisi ve okul dördüncüsü olarak mezun oldu. Mezuniyet töreninden bir gün önce, kızının sağlık kontrollerinden gelen temiz PET sonucu, aile için büyük bir sevinç kaynağı oldu. Selda Özlem, bu başarıyı, kanseri yenen kızı ve ona destek veren eşi Orhan Özlem’e ithaf etti.
Selda Özlem mezuniyet töreninde, "Bu başarı benim için sadece bir mezuniyet hikâyesi değil, aynı zamanda ailece verdiğimiz büyük bir mücadelenin sembolüdür" dedi. Kızı İlayda’nın 2024 yılında Ankara Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı bölümünden mezun olacağını belirten Özlem, "Yaşadığımız bu zorlu süreç, ailemizi yıpratıcı olsa da kızım, mücadele gücü ve yaşam enerjisiyle hepimize örnek oldu" şeklinde konuştu.
Emekli öğretmen olarak turizm sektöründe kariyerini sürdüren Selda Özlem, gelecekte akademisyen olma hedefini de kararlılıkla sürdürdüğünü ekledi.

ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ (ALKÜ) MEZUNİYET GÜNÜ ÖZLEM AİLESİNİN ÇİFTE KUTLAMASIYLA GEÇTİ. 50 YAŞINDAKİ ALKÜ ÖĞRENCİSİ SELDA ÖZLEM, DERECEYLE MEZUN OLURKEN AYNI ZAMANDA KANSER OLAN KIZININ KANSERİ YENDİĞİNİN SONUCU ÖĞRENDİLER.