Antalya'nın Alanya ilçesinde, kusma şikayetleriyle veteriner kliniğine getirilen 'Fıstık' isimli kedinin karnından 400 gram ağırlığında bir kist çıkarıldı.
Alanya'da yaşayan Oktay Batır, 5 yıldır birlikte yaşadığı 'Fıstık' isimli kedisinin son günlerde sürekli kusmaya başlaması üzerine durumu tüy yutmasına bağladı. Ancak kusmaların artması ve kedinin karın bölgesindeki şişkinliğin çoğalması üzerine Batır, kedisini veteriner kliniğine götürdü. Veteriner hekim tarafından yapılan görüntüleme sonucunda, kedinin karın boşluğunda büyük bir kitle olduğu belirlendi.
Durumun ciddiyeti üzerine ameliyat kararı alan ekip, gerçekleştirdikleri operasyonla yaklaşık 400 gram ağırlığındaki kist kütlesini çıkardı. Operasyon sonrası birkaç gün klinikte gözlem altında tutulan kedi, uygulanan tedavinin ardından sağlıklı şekilde sahibine teslim edildi.
Veteriner Hekim Deniz Koray Gülsoy, "Birkaç gün daha beklenmiş olsaydı kitlenin patlayabileceğini düşünüyorduk. Kitle çok gergin durumdaydı. Çıkardıktan sonra kedinin karnının bile küçüldüğünü gördük. Daha sonra ilaç ve serum tedavisine başladık. Birkaç gün içinde tamamen eski haline döneceğini düşünüyoruz" dedi.
Kedi sahibi Oktay Batır ise, "Fıstık isimli kedimiz ailemize 5 yıl önce katıldı. Evimizde bir çocuğumuz gibi oldu. Birkaç gündür yediğini kusmaya başlıyordu. Biz tüy yutmasından dolayı olduğunu düşündük. Ancak kusmaları sürekli devam edince veterinere getirdik. Burada kedimizde kist olduğunu öğrendik" diye konuştu.

ANTALYA'NIN ALANYA İLÇESİNDE YAŞAYAN OKTAY BATIR, KUSMA ŞİKAYETLERİ BULUNAN "FISTIK" İSİMLİ KEDİSİNİN KARNINDAKİ ŞİŞKİNLİKTEN ŞÜPHELENEREK VETERİNERE GÖTÜRDÜ. YAPILAN KONTROLLERDE KEDİNİN KARIN BÖLGESİNDE BÜYÜK BİR KİST TESPİT EDİLİRKEN, GERÇEKLEŞTİRİLEN OPERASYONLA 400 GRAM AĞIRLIĞINDA KİST KÜTLESİ ÇIKARILDI.