Karabük Üniversitesi'nde öğrenci senatosu ilk toplantısını gerçekleştirdi

Karabük Üniversitesi'nde Öğrenci Senatosu, üniversite yönetimiyle doğrudan iletişim kurma fırsatı sundu.

23.06.2026-15:58 - (Son Güncelleme: 23.06.2026-15:58)
Karabük Üniversitesi'nde öğrenci senatosu ilk toplantısını gerçekleştirdi

Karabük Üniversitesi'nde öğrenci senatosu ilk toplantısını yaptı

Karabük Üniversitesi’nde (KBÜ) öğrenci katılımını artırmak amacıyla kurulan Öğrenci Senatosu, 2025-2026 Akademik Yılı'nın ilk toplantısını Rektör Prof. Dr. Fatih Kırışık başkanlığında Senato Toplantı Salonu’nda gerçekleştirdi.

Farklı fakülte ve birimlerden seçilen öğrenci temsilcilerinin katıldığı toplantıda, öğrenciler üniversite yaşamına ilişkin görüş ve taleplerini doğrudan üniversite yönetimine iletme fırsatını buldu.

Toplantıya Rektör Prof. Dr. Fatih Kırışık’ın yanı sıra Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Elif Çepni, Genel Sekreter Lütfü Köm, Öğrenci Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ümmet Aydan ve daire başkanları katıldı.

Rektör Kırışık, toplantının açılışında Karabük Üniversitesi’nin kuruluşundan bu yana elde ettiği akademik ve bilimsel başarılarla ilgili bilgileri paylaştı. Üniversitenin araştırma üniversitesi olma hedefi doğrultusunda sürdürülen çalışmalara dikkat çekti. Kırışık, üniversitenin bilimsel yayın performansı, uluslararası görünürlük ve güçlü akademik kadrosu ile gelişimini sürdürdüğünü aktardı.

KBÜ'nün yaklaşık 40 bin öğrenciye eğitim verdiğini belirten Rektör, uluslararası öğrenci sayısının 11 bine yaklaştığını ve üniversitenin küresel ölçekte güçlü bir eğitim markası hâline geldiğini ifade etti.

Kırışık, yapay zeka ve dijital dönüşüm alanındaki çalışmalara da değinerek, yapay zeka yüksek lisans ve doktora programlarının açıldığını ve KBÜ AI adlı yapay zeka aracının geliştirildiğini belirtti. Türkiye’nin bu alandaki öncü üniversitelerinden biri olma hedeflerinin altını çizdi.

Toplantıda kampüs içi ulaşım, sosyal ve sportif faaliyetler, güvenlik hizmetleri, beslenme imkanları, çalışma alanları, akademik süreçler ve sınav uygulamaları gibi konular görüşüldü. Öğrenci temsilcileri, taleplerini üniversite yönetimine iletirken, yöneticiler de yürütülen çalışmalar ve planlanan uygulamalar hakkında bilgi verdi.

Yaklaşık üç saat süren toplantının sonunda, öğrenci temsilcileri, üniversite yönetimiyle doğrudan iletişim kurabilmekten duydukları memnuniyeti dile getirdi.

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ'NDE İLK KEZ TOPLANAN ÖĞRENCİ SENATOSU, ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞ VE TALEPLERİNİ...

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ'NDE İLK KEZ TOPLANAN ÖĞRENCİ SENATOSU, ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞ VE TALEPLERİNİ DOĞRUDAN ÜNİVERSİTE YÖNETİMİNE İLETMESİNE İMKAN SAĞLADI.

YORUM YAZ!..
Modal