Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde, 4,5 kilogram yasaklı yabani salep toplayan 3 kişi, 'biyoçeşitliliği tahrip etmek' suçundan toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezasına çarptırıldı.
Edinilen bilgilere göre, Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma birimi, ilçeye bağlı Çamlık köyü arazisinde koordineli bir denetim gerçekleştirdi. Kontroller sırasında, 3 şahsın doğadan koparılması ve toplanması kesinlikle yasak olan yabani salep soğanı topladığı tespit edildi.
Jandarma ekipleri, şahısların topladığı 4,5 kilogram yabani salebe, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Bolu İl Şube Müdürlüğü yetkililerine teslim edilmek üzere el koydu.
Olayın ardından bölgeye sevk edilen DKMP ekipleri, şüpheliler hakkında yasal işlem başlattı. Üç şahsa, 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 9. maddesi uyarınca kişinin başına 699 bin 245 TL olmak üzere toplamda 2 milyon 97 bin 735 TL para cezası uygulandı.

BOLU'NUN YENİÇAĞA İLÇESİNDE TOPLANMASI YASAK OLAN 4,5 KİLOGRAM YABANİ SALEP TOPLAYAN 3 KİŞİYE, 'BİYOÇEŞİTLİLİĞİ TAHRİP ETMEK' SUÇUNDAN TOPLAM 2 MİLYON 97 BİN 735 TL İDARİ PARA CEZASI KESİLDİ.