Kahverengi kokarcaya karşı doğaya 5 bin samuray arısı salındı

İnebolu'da kahverengi kokarcaya karşı 5 bin samuray arısı doğaya bırakıldı.

27.06.2026-12:40 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-12:40)
Kahverengi kokarcaya karşı doğaya 5 bin samuray arısı salındı

Kastamonu’nun İnebolu ilçesinde, kahverengi kokarcanın zararlı etkilerine karşı doğaya 5 bin adet samuray arısı (Trissolcus japonicus) salındı. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü tarafından koordine edilen bu çalışma, biyolojik mücadele kapsamında gerçekleştirildi.

İnebolu ve çevre ilçelerdeki fındık bahçelerine salınan samuray arıları, kahverengi kokarcalarla mücadelede önemli bir rol üstleniyor. Kastamonu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile İnebolu İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen uygulamanın, kahverengi kokarca popülasyonunu doğal yollarla azaltması hedefleniyor.

Son yıllarda kahverengi kokarca, başta fındık olmak üzere birçok tarımsal üründe önemli verim ve kalite kayıplarına yol açarken, kış aylarında da ev ve iş yerlerine girerek vatandaşları olumsuz etkiliyor. Biyolojik mücadele yöntemiyle devreye giren samuray arısı, bu zararlının yumurtalarını parazitleyerek çoğalmasını engellemektedir. Böylece, kimyasal ilaç kullanımını azaltarak doğal dengenin korunmasına katkı sağlıyor.

İNEBOLU İLÇESİNDE KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI ORMANLIK ALANA 5 BİN ADET SAMURAY ARISI SALINDI.

İNEBOLU İLÇESİNDE KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI ORMANLIK ALANA 5 BİN ADET SAMURAY ARISI SALINDI.

YORUM YAZ!..
Modal