Yunanistan’ın Edirne Konsolosluğu önünde, Balkan Türkleri Federasyonu üyeleri, Çameryalı Müslüman Arnavutlara yönelik katliamın 82. yılı dolayısıyla anma programı düzenledi. Etkinlikte, katliamı protesto etmek amacıyla siyah çelenk bırakıldı ve basın açıklaması yapıldı.
Etkinliğe katılan gruptan bazı üyeler, ellerinde Türk bayrağı taşıyarak, "Çamerya katliamını unutmadık" yazılı siyah çelengi Yunanistan’ın Edirne Konsolosluğu önüne bıraktı. 1944 yılının Haziran ayında başlayan ve 1945 Mart ayına kadar devam eden süreçte, Yunanistan’ın Çamerya bölgesinde Müslüman Arnavutlara yönelik büyük bir katliam gerçekleştirildiği hatırlatıldı.
Basın açıklamasında Çamerya katliamının unutulmaması ve gelecek nesillere aktarılması gerektiği vurgulandı. Açıklamayı, Balkan Rumeli Türkleri Konfederasyonu Genel Sekreteri İsmail Kocaköse yaptı. Kocaköse, Yunanistan’ın geçmişiyle yüzleşemediğini belirterek, "Bu dönemde 2 bin 900 erkek, 214 kadın ve 96 çocuk öldürülmüş; 745 kadına tecavüz edilmiş, 68 köyde 5.800 ev yakılmıştır" ifadelerini kullandı.
Kocaköse, Yunanistan’ın Batı Trakya Türk Azınlığına yönelik hak ihlallerine de dikkat çekti. "Adalet, siyasi hesapların aracı değildir" diyerek, Yunanistan hükümetine seslendi. Toplantıda, Türk ve Yunan halklarının düşman olmadığı vurgulandı.
Program çerçevesinde daha sonra Saraçlar Caddesi’nde Çamerya Katliamı’nı konu alan resim sergisi açıldı. Sergi, katılımcıların ilgisini çekti ve ziyaretçilere tarihi olaylar hakkında bilgi verildi. Sergide yer alan fotoğraflar, savaşların en büyük zarar göreninin çocuklar ve kadınlar olduğunu göstermekteydi.

BALKAN TÜRKLERİ FEDERASYONU ÜYELERİ, ÇAMERYALI MÜSLÜMAN ARNAVUTLARA YÖNELİK KATLİAMIN 82. YILI DOLAYISIYLA SİYAH ÇELENK BIRAKARAK, BASIN AÇIKLAMASINDA BULUNDU.