Eskişehir Sivrihisarlılar Derneği (ESSİVDER) tarafından düzenlenen Türk Sanat Müziği Korosu ‘Sezon Sonu Konseri’ geçtiğimiz günlerde gerçekleşti.
Eskişehir Sanat ve Kültür Sarayı’ndaki etkinliğin sunuculuğunu Naciye Koyuncu üstlendi. ESSİVDER Başkanı İsmail Arslan, konser öncesinde yaptığı konuşmada, “Bu tür etkinlikler; dayanışmayı, kaynaşmayı sağlayan verimli çalışmalardır. Müzik ve sanat çalışmalarıyla; Türk kültürüne, milli kültüre katkı sağlamaktayız. Sivrihisar ilçemizi kültür ve sanat etkinlikleri ile temsil etmekteyiz. Tüm sanatseverlere ve sanatçılarımıza kapımız açıktır” ifadelerini kullandı.
Konserin birinci bölümünde solistler Lütfiye Zengin, Birol Peçen, Mahir Özaydın, Berat Kiraz, Adalet Orak, Soner Özdil ve Dilber Cebesoy Tekgöl, koro ve solo olarak seslendirdikleri eserlerle dinleyicilere keyifli anlar yaşattı. İkinci bölümde ise Melahat Aydın, İpek Kozanlar, Engin Demirel, Ayşe Oya Yıldırım ve Gülşah Akgül Zafer, konseri aydınlatan birbirinden güzel eserleri dinleyicilere sundu. Etkinlik, sık sık ayakta alkışlandı ve yoğun ilgi gördü.
Bestekâr Koro Şefi Hüseyin Erbay, konser sırasında yaptığı konuşmada, “Eskişehir’de 51 yıldır koro çalıştırıyorum. İlk defa korom ve solistlerimle opera konser salonunda konser vermenin mutluluğunu yaşıyorum. Çok heyecanlıyım. Dinleyiciler, birinci bölümde birbirinden kaliteli, romantik, akıcı eserleri ve solistlerimizle farklı bir deneyim yaşayıp huzura eriştiler” dedi. Konserin final kısmında konuk sanatçı Meltem Büyükcan, başarılı eserler seslendirdi. Erbay, “Meltem Büyükcan benim eski öğrencimdir. Büyük başarılara imza atan bir sanatçı. TRT Radyo ve televizyonlarında birçok program yaptı. 1994 yılında TRT’nin açtığı ‘Türkiye Çağındaki Amatör Ses Yarışması’nda İstanbul Bölgesi 3.sü oldu. Duygulu, akıcı sesi ve mükemmel yorumu ile sanatseverlere hüzzam ve nihavend makamındaki eserlerden bir buket sundu” diye ekledi.
Konsere Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Başhekim Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Yıldız ve Göz Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Nilgün Yıldırım da katıldılar. Eskişehir Valisi Dr. Erdinç Yılmaz ve diğer protokol üyeleri de programa kutlama mesajı gönderdi.
Konser sonunda, emeği geçenlere plâket ve çiçek buketi takdim edildi.

ESSİVDER TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU’NDAN ‘SEZON SONU KONSERİ’