Hatay’da, otobüse binmek isteyen tekerlekli sandalyedeki vatandaşa engelli rampasını açmayan otobüs şoförüne idari para cezası verildi ve görevine son verildi. Otobüs şoförünün bir daha toplu ulaşım araçlarında görev yapamaması için gerekli süreç de başlatılmış durumda.
Reyhanlı ilçesinde yaşayan yüzde 80 engelli Salih Kara, hastane çıkışında özel halk otobüsüne binmek istedi. Şoförden rampayı açmasını talep eden Kara, şoförün engelli rampasını açmadığını ve kendisini tek başına otobüse almaya yetkisi olmadığını söylemesi üzerine tartışma yaşandı. Tartışma sırasında, şoförün Kayda geçen sesli ifadesiyle, “Niye afra tavra yapıyorsun. Ben senin hizmetçin miyim?” demesi dikkat çekti.
İhtiyaç duyduğu rampanın açılmamasının ardından cep telefonuyla durumu kaydeden Kara, “Rampayı açmaya mecbursun” diyerek durumu protesto etti. Olayın sosyal medyada yankı bulması üzerine Hatay Büyükşehir Belediyesi zabıta ekipleri konu hakkında inceleme başlattı. İncelemelerde engelli rampasının açılmadığı ve vatandaşa kaba davranıldığı tespit edildi.
Şoför Ş.H. hakkında üç ayrı maddeden idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Görevine son verilmesinin yanı sıra, Hatay Büyükşehir Belediyesi ve UKOME tarafından şoförün tekrar toplu ulaşım araçlarında görev yapmaması için gerekli süreçler başlatılacaktır.
Engelli vatandaş Salih Kara, olayın ardından yaşadığı duygusal durumu ifade ederken, “Benim küçük kızım videoyu görünce ‘Babamı dövmüşler’ diye ağladı” dedi. Şoförle olan tartışmayı hukuki olarak takip edeceğini belirten Kara, hakkını savunmakta kararlı olduğunu ifade etti.
Kara, “Olay günü hastaneye gittiğimde, röntgen çektirmek için zorunda kaldım. İnsanların bu konuda daha duyarlı olmaları gerektiğini düşünüyorum. Engelli ve bakıcı maaşı ile geçinmeye çalışıyorum ve bu tür sorunlarla karşılaşmamalıyız. Bu bir lütuf değil, bir haktır” dedi.

ENGELLİ KARA İLE TARTIŞAN ŞOFÖR Ş.H.’YE 3 AYRI MADDEDEN PARA CEZASI UYGULANIRKEN, KOOPERATİF TARAFINDAN DA GÖREVİNE SON VERİLDİ.