Diyarbakır'da tarihi çeşme bakımsızlıktan harabeye döndü

Diyarbakır'ın Ergani ilçesindeki tarihi çeşme, bakımsızlık nedeniyle yok olma aşamasına geldi.

27.06.2026-16:23 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-16:23)
Diyarbakır'da tarihi çeşme bakımsızlıktan harabeye döndü

Diyarbakır'ın Ergani ilçesinde bulunan tarihi çeşme, uzun yıllar boyunca bakımsız kalmanın etkisiyle harabeye döndü. İlçenin kırsal Değirmendere Mahallesi’nde yer alan bu asırlık yapı, bölge halkının ve kervanların içme suyu ihtiyacını karşılayan önemli bir kaynak olarak biliniyor.

Osmanlı Devleti döneminde inşa edilen çeşme, zamanla bakımsızlık nedeniyle yok olma aşamasına gelmiş durumda. Köy sakinlerinden Halim Tunç, “Bu tarihi çeşme, büyüklerimizin anlattıklarına göre ticaret yapan kervanlar ve bu civarlarda konaklayanlar için içme suyu ihtiyacının karşılandığı yer olarak kullanılmış. Bu çeşme ve kemer, uzun yıllar önce de köylülerimizin su ihtiyacını karşılıyordu. Ancak aradan geçen uzun zamanın ardından çeşme maalesef artık tamamen terkedilmiş durumda” şeklinde konuştu.

Tunç, bu tarihi çeşmenin yetkililer tarafından onarılmasını ve aslına uygun şekilde yeniden restore edilmesini talep ettiklerini vurguladı.

ERGANİ İLÇESİNDE TARİHİ ÇEŞME BAKIMSIZLIKTAN HARABEYE DÖNDÜ.

ERGANİ İLÇESİNDE TARİHİ ÇEŞME BAKIMSIZLIKTAN HARABEYE DÖNDÜ.

YORUM YAZ!..
Modal