Diyarbakır’da, "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" çerçevesinde düzenlenen ödül töreni ve sergi açılışı gerçekleştirildi. Yarışmalarda dereceye giren öğrenciler, ödüllerini alırken, eserlerden oluşan sergi de ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.
Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen bu projede, il müdürü Salih Sadoğlu, ödül töreninin açılışını yaptı. Programda, yıl boyunca gerçekleştirilen yarışmalarda başarılı olan öğrencilere ödüllerinin takdim edilmesinin ardından, öğrencilerin eserlerinden oluşan bir sergi açıldı. Sergi, Sadoğlu ve diğer katılımcılar tarafından ilgiyle incelendi. Yarışmalarda ödül alan 12 öğrenci, danışman öğretmenleriyle birlikte dış ilçelerden katıldılar ve ödül almanın mutluluğunu yaşadılar.
Programda konuşan Sadoğlu, "Dilimizin Zenginlikleri Projesi, Bakanlığımız tarafından 81 ilimizde yürütülen bir projedir. Biz de Diyarbakır’da Bakanlığın belirlediği standartlarla bu projeyi yürütmeye çalışıyoruz" diye belirtti.
Sadoğlu, projenin amacının öğrencilerin dilimizin zenginliklerini kavramalarını sağlamak olduğunu vurgulayarak, "Projemiz, sözlük tasarımı, şiir yazma, afiş tasarımı ve resim yapma gibi birçok alana hitap ediyor" ifadelerini kullandı. Ayrıca, sosyal medya ve internetin öğrencilerin dil becerilerini olumsuz etkilediğini, bu projenin ise öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik olduğunu dile getirdi.
Öğrencilerin yarışmalara katılımlarını ve öğretmenlerinin desteklerini görünce mutlu olduklarını belirten Sadoğlu, "İki yıldan beri okullarımızda Edebiyat dersleriyle Türkçe derslerinde sadece yazılı sınavlar değil, konuşma ve dinleme sınavları da yapılıyor" dedi.
Yarışmaya katılarak afiş kategorisinde birincilik elde eden Ergani Süleyman Nazif Anadolu Lisesi öğrencisi Melek Yiğit, İstiklal Marşı'nın üç kelimesini tuvale yansıttığını belirtti. Yiğit, "Afişte vurgulamak istediğim, şehitlerimizin asla unutulmayacağıdır" dedi.
Okulun öğretmeni Ceylan Özkaya Eser, projenin okulda öğrenciler tarafından büyük bir ilgiyle karşılandığını ifade etti. Eser, "Afiş branşında hem il 1’incisi hem de il 3’üncüsü ödülünü aldık" dedi.
Şiir kategorisinde birinci olan Kulp Atatürk İlkokulu öğrencisi Pelda Amaç, "23 Nisan konulu şiir yazdım ve il birincisiyim" şeklinde konuştu. Amaç, ödül aldığı için çok mutlu olduğunu ifade etti.
Kulp Atatürk İlkokulu öğretmenlerinden Selcan Akdemir ise öğrencisiyle gurur duyduğunu ve bu ödülü almalarına katkı sağlayan tüm yetkililere teşekkür etti.

DİYARBAKIR’DA “DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” KAPSAMINDA DÜZENLENEN ÖDÜL TÖRENİ VE SERGİ AÇILIŞI GERÇEKLEŞTİRİLDİ. YARIŞMALARDA DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLER ÖDÜLLERİNİ ALIRKEN, ÖĞRENCİLERİN ESERLERİNDEN OLUŞAN SERGİ DE ZİYARETÇİLERİN BEĞENİSİNE SUNULDU.