Konya’nın Beyşehir ilçesinde su ürünleri av yasağının sona ermesiyle birlikte denetimler sıklaştırıldı. Yeni av sezonunun başlamasıyla, Beyşehir Gölü’nde avlanan balıklar cetvelle ölçülerek yasal boy sınırlarına uygunluğu kontrol ediliyor.
16 Haziran’da başlayan av sezonuyla birlikte Beyşehir İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Su Ürünleri Kontrol Ekipleri, göl çevresinde kapsamlı denetim gerçekleştirdi. Ekipler; balık satış noktaları, balık işleme tesisleri, balıkçı tekneleri ve balık alım kantarlarında mesai mefhumu gözetmeksizin denetim yaparak, avlanan balıkların yasal boy sınırlarına uygun olup olmadığını tek tek cetvelle ölçtü.
Denetimlerde balıkçıların ruhsat ve belgeleri de kontrol edildi. Yetkililer, yürürlükteki su ürünleri mevzuatının hatırlatılması amacıyla çeşitli bilgilendirmeler yaptı. Rapora göre, sazan balığı için en az 40 santimetre, sudak ve kadife sazanı için 26 santimetre, tatlı su kefali içinse 20 santimetre avlanabilir boy sınırı olduğu bildirildi.
Göl çevresindeki balık popülasyonunun korunması için sürdürülebilir balıkçılığın önemine dikkat çeken yetkililer, ayrıca vatandaşlardan yasal boyun altındaki balıkları satın almamaları ve tüketmemeleri konusunda duyarlı olmalarını istedi.

KONYA'NIN BEYŞEHİR İLÇESİNDE SU ÜRÜNLERİ AV YASAĞININ SONA ERMESİYLE BİRLİKTE DENETİMLER SIKLAŞTIRILDI. YENİ AV SEZONUNUN BAŞLAMASININ ARDINDAN BEYŞEHİR GÖLÜ'NDE AVLANAN BALIKLAR CETVELLE ÖLÇÜLEREK YASAL BOY SINIRLARINA UYGUNLUĞU KONTROL EDİLDİ.