Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, Türkiye ile Filipinler arasındaki dış ticaretin büyüdüğünü belirterek, "Ülkemizden Filipinler’e 166 milyon dolarlık ihracat gerçekleşirken, ithalatımız 275 milyon dolar düzeyinde seyretti. Böylece dış ticaret hacmimiz toplamda 400 milyon doları aştı" dedi.
Filipinler Cumhuriyeti’nin Ankara Büyükelçisi Jaime Ramon Torre Ascalon Jr. ve Üçüncü Katip Emile Josef B. Garcia, Baran’ı makamında ziyaret etti. Görüşmede, iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin geliştirilmesi konuları değerlendirildi.
Baran, 2022 yılında iki ülke arasındaki ticaret hacminin 628 milyon dolara kadar yükseldiğini hatırlatarak, mevcut verilerin iki ülkenin ekonomik kapasitelerini gözler önüne serdiğini ifade etti. Baran, "Bu veriler, aslında kat edeceğimiz mesafenin ne kadar fazla olduğunu açıkça gösteriyor" şeklinde konuştu.
Filipinler’in önemli maden rezervlerine sahip olduğunu hatırlatan Baran, ülkenin bakır, altın, krom ve nikel açısından öne çıktığını belirtti. Ayrıca, tarım, turizm, teknoloji ve altyapı alanlarında da önemli fırsatlar bulunduğuna dikkat çekti. "Filipinler, yatırımcılar açısından dikkat çeken bir ülke konumunda" diyen Baran, iki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin gelişmesi için önemli adımlar atıldığını vurguladı.
2011 yılında imzalanan anlaşmayla kurulan Türkiye-Filipinler İş Konseyi hakkında bilgi veren Baran, son toplantının 22-25 Eylül 2025 tarihlerinde Manila’da gerçekleştirildiğini belirtti. Ayrıca, iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin derinleşmesi için çeşitli etkinlikler ve işbirlikleri yapılabileceğini ifade etti.
Büyükelçi Ascalon, Türkiye ile Filipinler arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin mevcut seviyenin üzerinde bir potansiyel taşıdığını belirtti. Özellikle kültürel etkinlikler yoluyla iki ülke halklarının birbirini daha iyi tanıyabilmesinin önemine vurgu yaptı. Eğitim ve turizm konularının iki ülke ilişkileri açısından büyük bir iş birliği potansiyeli taşıdığını da sözlerine ekledi.
Son olarak, iki ülke arasında inşaat sektöründe iş birliği fırsatları ve doğrudan hava ulaşımının geliştirilmesi gibi konular görüşüldü. Baran, ATO olarak ikili ticari ilişkilerin derinleşmesi için her türlü faaliyete hazır olduklarını belirtti.

FİLİPİNLER CUMHURİYETİ'NİN ANKARA BÜYÜKELÇİSİ JAİME RAMON TORRE ASCALON JR. VE ÜÇÜNCÜ KATİP EMİLE JOSEF B. GARCİA, ATO YÖNETİM KURULU BAŞKANI GÜRSEL BARAN'I MAKAMINDA ZİYARET ETTİ.