Konya’nın Derebucak ilçesinde bulunan Balatini Mağarası’nda, afetlere hazırlık çalışmaları kapsamında Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi Birimi (UMKE) tarafından düzenlenen tatbikat, gerçeğini aratmayan görüntülere sahne oldu.
Konya İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde görev yapan UMKE ekipleri, Derebucak ilçesine bağlı Balatini Mağarası’nda gerçekleştirilen afet ve acil durum tatbikatını başarıyla tamamladı. Tatbikatı, Derebucak Belediye Başkanı Ahmet Kısa ve İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz da takip etti. Senaryo gereği, mağarada meydana gelen çökme sonucu mahsur kalan ve yaralanan kişilerin kurtarılması gerçekleştirildi. Olay yerine sevk edilen ekipler, zorlu arazi ve mağara koşullarında koordineli olarak çalışarak yaralılara ulaştı ve tahliye işlemlerini gerçekleştirdi. Tatbikatta toplamda 52 UMKE personeli ve 20 AFAD personeli olmak üzere 70’in üzerinde görevli yer aldı.
İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz, UMKE ekiplerinin her zaman göreve hazır olması için düzenli olarak eğitim ve tatbikat faaliyetleri gerçekleştirdiklerini belirtti. Yavuz, muhtemel afet ve acil durumlara karşı gerekli tüm hazırlıkları eksiksiz şekilde yapmak istediklerini ifade etti. Tatbikatta AFAD başta olmak üzere çeşitli kurumlardan personelin görev aldığını hatırlatan Yavuz, kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonun afetlere müdahaledeki başarının temel unsurlarından biri olduğunu vurguladı. İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde 424 UMKE gönüllüsü bulunduğunun altını çizen Doç. Dr. Yavuz, "UMKE gönüllüsü arkadaşlarımız yurt içinde veya yurt dışında verilen tüm görevlere gönüllü olarak katılmaktadırlar. Destek veren tüm sağlıkçı arkadaşlarımıza ve UMKE gönüllülerimize teşekkürlerimi sunuyorum," şeklinde konuştu.
Tatbikat sonunda katılım belgesi almaya hak kazanan UMKE gönüllülerine belgeleri verildi.
KONYA’NIN DEREBUCAK İLÇESİNDE BULUNAN BALATİNİ MAĞARASINDA AFETLERE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA ULUSAL MEDİKAL KURTARMA EKİBİ BİRİMİ (UMKE) TARAFINDAN DÜZENLENEN TATBİKAT GERÇEĞİNİ ARATMADI.