Birleşmiş Milletler’e bağlı Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), tahliye çabaları kapsamında 23 Haziran tarihinden bu yana yaklaşık bini aşkın denizcinin bulunduğu 57 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçtiğini duyurdu.
IMO, 28 Şubat 2023'te başlayan ABD-İran çatışmaları nedeniyle Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişlerine getirilen kısıtlamalar sonucunda Körfez’de mahsur kalan gemilerin tahliyesine ilişkin başlattığı planı sürdürmektedir.
Bugün yayınlanan verilere göre, 23 Haziran'dan bu yana Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan gemiler arasında bugün 12, dün 32 ve 23 Haziran Salı günü 13 gemi yer almaktadır.
IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, Hürmüz Boğazı’nda getirilen kısıtlamalar nedeniyle Körfez bölgesinde mahsur kalan yaklaşık 11 bin denizcinin tahliyesinin tamamlanmasının birkaç hafta sürebileceğini ifade etti.
HÜRMÜZ BOĞAZI (ARŞİV)