Hizbullah: Mutabakat Zaptı, ABD ve İsrail’in yenilgisinin resmi ilanıdır
Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü vesilesiyle yaptığı konuşmada, İran ve ABD arasında imzalanan Mutabakat Zaptı’na dikkat çekti. Kasım, "İran direnç göstermeyi başardı. Bu belge, ABD ile İsrail'in yenilgisinin resmi ilanıdır" dedi.
Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü etkinlikleri kapsamında Lübnan’da açıklamalarda bulundu. Bölgedeki direniş hattının ve jeopolitik dengelerin yeni bir faza geçtiğini vurgulayan Kasım; İran-ABD mutabakatından Litani Nehri’ndeki silahsızlanma tartışmalarına kadar pek çok başlıkta mesajlar verdi.
"İsrail-ABD projesini bozduk, yeni aşamaya girdik"
Konuşmasında İran ile ABD arasında imzalanan son Mutabakat Zaptı’na geniş yer ayıran Naim Kasım, Tahran’ın yaptırımlara ve baskılara karşı gösterdiği direncin zaferle sonuçlandığını belirtti. Kasım, bu gelişmeyi şu sözlerle özetledi:
"İran direnç göstermeyi başardı ve bu Mutabakat Zaptı'nı imzaladı. Bu belge, ABD ile İsrail'in yenilgisinin resmi ilanıdır. İsrail-ABD projesini bozduk ve artık yeni bir aşamaya girdik."
"İsrail, Lübnan’ı ilhak etmek için burada"
Bölgedeki çatışmaların ve istikrarsızlığın kaynağının Hizbullah olduğu yönündeki iddiaları kesin bir dille reddeden Genel Sekreter, direnişin bir sebep değil, sonuç olduğunu hatırlattı:
"İsrail'in Lübnan'daki varlığının nedeni Hizbullah değildir. İsrail, Lübnan'ı ilhak ve işgal etmek istediği için burada bulunuyor. İsrail, Lübnan topraklarından tamamen ve şartsız olarak çekilmek zorundadır."
Lübnan hükümetine çağrı: "ABD ve İsrail’in dayatmalarını bırakın"
Lübnan iç siyasetine ve Beyrut yönetimine de seslenen Hizbullah lideri, ulusal egemenliğin korunması için birlik çağrısı yaptı. Lübnan yönetiminin halkın yarısını karşısına alacak adımlardan kaçınması gerektiğini belirten Kasım, şu ifadeleri kullandı:
"Düşmana karşı safları birleştirin, ABD ve İsrail'in dayatmalarını ve çıkarlarını uygulamayı bırakın. Eğer Lübnan hükümeti ülkenin egemenliğini koruma yönünde kararlı adımlar atarsa, Hizbullah her zaman hükümetin yanında yer alacaktır."
Hizbullah’ın askeri stratejisine de değinen Kasım, örgütün bu süreçte itidalli davrandığını ancak bunun bir zayıflık işareti olmadığını, aksine planlı bir stratejinin parçası olduğunu söyledi. Kasım, "Zafere giden yol dayanıklı olmaktan geçer. Sabır geleceği inşa eder, dengeleri değiştirir ve zalimin tahakkümünü yıkar" dedi.
Silahsızlanma tartışmalarına Yanıt: "Önce işgal bitsin"
Son dönemde uluslararası kamuoyunun gündemine getirdiği Litani Nehri'nin kuzeyinde silahsızlanma baskılarına da kapıyı kapatan Naim Kasım, kırmızı çizgilerini şu sözlerle ilan etti:
"Litani'nin kuzeyinde silahsızlanmaya kesinlikle karşıyız. Silah meselesi, ancak İsrail'in tamamen ve şartsız şekilde topraklarımızdan çekilmesinden sonra Lübnan'ın kendi içinde ele alacağı bir konudur. Bizi ortadan kaldırmayı amaçlayan bu saldırıyı durdurduk. Direniş, İsrail işgalinin doğrudan bir sonucudur."
Kaynak: İHA