Sivas’ta aşure dağıtımı etkinliği
Sivas’ta, muharrem ayının 10’uncu günü dolayısıyla, kent merkezinde ve çeşitli ilçelerde vatandaşlara aşure dağıtıldı. Sivas Vakıflar Bölge Müdürlüğü tarafından düzenlenen etkinlikte, Kale Camii ve Meydan Camii önünde stantlar açılarak, vatandaşlara aşure ikramı yapıldı.
Aşure, birliğin ve bereketin sembolü olarak değerlendirilen aşure, vatandaşlar tarafından yoğun ilgiyle karşılandı. Kent merkezinin yanı sıra, Gürün ilçesi Hayrani Baba Camii önünde 600 kişilik, Şarkışla ilçesinde ise 1.500 kişiye aşure ikram edildi.
Divriği Ulu Cami’de de aşure dağıtıldı
UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan ve pek çok turisti ağarlayan Divriği Ulu Cami’de de aşure dağıtıldı. Cami cemaatinin yanı sıra, turistlere de aşure ikram edilmesi etkinliği ilgi gördü.
İlçe Müftüsü Mustafa Şahin, muharrem ayının manevi değerine vurgu yaparak, aşurenin yüzyıllardır birlik, beraberlik, kardeşlik ve paylaşma kültürünün önemli bir simgesi olduğunu ifade etti.
KENT MERKEZİNİN YANI SIRA BİRÇOK İLÇEDE DE AŞURE DAĞITILDI.