ABD, İran'ı vurdu: Gece yarısı hareketli saatler...

Dünyanın gözü kulağı bir kez daha Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ne çevrildi. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) gece yarısı İran topraklarına hava harekatı düzenlediğini duyurdu. İran ordusu ise saldırıyı püskürttüğünü açıklayarak intikam sözü verdi.

27.06.2026-09:16 - (Son Güncelleme: 27.06.2026-09:16)
ABD, İran'ı vurdu: Gece yarısı hareketli saatler...

Dünyanın gözü kulağı bir kez daha Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ne çevrildi. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) gece yarısı İran topraklarına hava harekatı düzenlediğini duyurdu. İran ordusu ise saldırıyı püskürttüğünü açıklayarak intikam sözü verdi. 

25 Haziran'da Hürmüz Boğazı'nda Singapur bayraklı 'M/V Ever Lovely' adlı ticari yüklü gemiye İran tarafından düzenlenen kamikaze dron saldırısının ardından tırmanan gerilime karşılık ABD ordusu, İran askeri noktalarını doğrudan hedef aldı.

CENTCOM duyurdu: Füze, İHA ve radar üsleri vuruldu

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) tarafından yapılan resmi açıklamada, İran güçlerinin ticari taşımacılığa yönelik gerçekleştirdiği "haksız saldırıların" küresel ticareti ve seyrüsefer özgürlüğünü açıkça tehdit ettiği vurgulandı.

Ateşkesin İran tarafından delindiğini belirten CENTCOM, ABD savaş uçaklarının gece yarısı düzenlediği operasyonla İran’ın füze ve İHA depolama tesisleri ile kıyı radar noktalarını tam isabetle vurduğunu ilan etti.

İran Devrim Muhafızları: "Saldırıyı püskürttük, yanıt vereceğiz"

Saldırının hemen ardından İran medyasında Sirik kentinde patlamalar yaşandığı doğrulanırken, Tahran yönetiminden ve İran Devrim Muhafızları Ordusu'ndan resmi açıklama geldi. Devrim Muhafızları, deniz ve hava savunma unsurlarının Sirik Adası’na yönelik gerçekleştirilen ABD hava saldırısını başarıyla püskürttüğünü aktardı.

Saldıran Amerikan güçlerini İran’ın egemenlik haklarını koruyarak geri çekilmeye zorladıklarını öne süren Devrim Muhafızları, bu saldırının cezasız kalmayacağını belirterek, "Misillemeye en sert şekilde yanıt verilecektir" tehdidinde bulundu.

"Suçlama oyunu artık işe yaramıyor"

İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin mutabakatı sabote etmek için bir oyun kurguladığını ima ederek şu ifadeleri kullandı:

"ABD, müzakerelerin ortasında İran'a bir kez daha saldırdı. Başarısız ABD Başkanı Trump, müzakere ilkelerine veya ateşkese bağlılığı olmadığını gösterdi. Bu pervasız ihlal, her zamanki gibi onların pişmanlığına yol açacak. ABD'nin yürüttüğü bu 'suçlama oyunu' (propaganda/kumpas) artık işe yaramıyor."

ABD Başkan Yardımcısı Vance: "İtirazınız varsa telefonu açın"

Bombardımanın hemen ardından Sosyal Medya hesabından bir açıklama yapan ABD Başkan Yardımcısı James David Vance, Washington'ın İran’la varılan ateşkes anlaşmasına başından beri sadık kaldığını savundu. Vance, şu ifadeleri kullandı:

"Biz bu anlaşmaya sadık kaldık. Eğer mutabakatın (MOU) uygulanışı konusunda bir itirazları varsa, bunu şiddetle değil, telefonu açıp bizimle görüşerek çözebilirler. Şiddete şiddetle karşılık verilecektir."


Kaynak: Sputnik-AA


YORUM YAZ!..
Modal