25 yıl sonra ilçeye gelen leylek ailesinde 1 yavru sağ kalabildi

Tokat’ın Başçiftlik ilçesinde 25 yıl aradan sonra leylek çifti yavrularından birini kaybetti. Doğanın zorlu yaşam mücadelesi gözler önüne serildi.

28.06.2026-13:54 - (Son Güncelleme: 28.06.2026-13:54)
25 yıl sonra ilçeye gelen leylek ailesinde 1 yavru sağ kalabildi

Tokat’ın Başçiftlik ilçesinde, 25 yıl aradan sonra yeniden yuva yapan leylek çiftinin, zorlu doğa koşullarına karşı verdiği yaşam mücadelesi önemli bir olay olarak kaydedildi.

İlçeye gelen leylek çifti, ilçe merkezindeki caminin kubbesine yuva yaparak, bölge halkını sevindirdi. İlkbahar aylarında yaşanan olumsuz hava şartlarına rağmen, leylekler, dört yumurtadan birinin gelişememesiyle birlikte kalan üç yumurtadan başarılı bir şekilde yavrular elde etti.

Doğa fotoğrafçısı Nazif Karakoç, leylek ailesini dron ile takip ederek büyüleyici anları görüntüledi. Ancak, yavrulardan birinin hareketsiz kaldığını fark eden Karakoç, doğadaki acı gerçekleri gözler önüne seren bir duruma tanıklık etti. Karakoç, "Burası Tokat’ın Başçiftlik ilçesi. 25 yıldır ilçemize leylek gelmiyordu. Nihayet bu yıl leylekler yeniden gelmeye başladı. Cami kubbesine yuva yaptılar. Nisan ayında üzerlerine kar ve yağmur yağmasına rağmen yuvalarını terk etmediler. Dört yumurtadan biri büyük ihtimalle soğuk nedeniyle gelişimini tamamlamadı. Kalan üç yumurtadan bir ay önce üç yavru çıktı. Baba leylek sürekli yiyecek getiriyor, anne leylek de yavruları besliyordu. Üç gün önce dron ile yaptığım çekimlerde yavrulardan birinin hareketsiz olduğunu fark ettim. Bugün ise acı bir manzarayla karşılaştık. Anne leylek iki yavruyu öldürmüş. Leyleklerde doğada göç edemeyecek kadar güçsüz yavruların elenmesi görülebiliyor. Anne leylek de iki yavruyu öldürerek sağ kalan yavrunun yaşamını sürdürmesi için beslenmesini sağladı," dedi.

BAŞÇİFTLİK İLÇESİNDE UZUN YILLAR SONRA YENİDEN GÖRÜLEN LEYLEKLER, İLÇE HALKINI SEVİNDİRDİ....

BAŞÇİFTLİK İLÇESİNDE UZUN YILLAR SONRA YENİDEN GÖRÜLEN LEYLEKLER, İLÇE HALKINI SEVİNDİRDİ. YAKLAŞIK 25 YIL SONRA İLÇEYE GELEN LEYLEK ÇİFTİ, İLÇE MERKEZİNDE BULUNAN CAMİNİN KUBBESİNE YUVA YAPTI.

YORUM YAZ!..
Modal