100. Gazi Koşusu, Türk at yarışçılığının en prestijli etkinliklerinden biri olarak kabul ediliyor ve bu yıl Mustafa Kemal Atatürk anısına düzenlendi. Koşu, İstanbul Veliefendi Hipodromu'nda gerçekleştirildi.
Bu yılki koşunun kazananı Bay Nalçakan oldu. Atın sahibi Emrah Nalçakan, yarış sonrası yaptığı açıklamada, "Atamıza koştuk. Atımız bizi mahcup etmedi. Halis Karataş ile çok güzel birincilik kazandı. Ekibimizle biz buna inandık. Bu gururu bütün ekibimiz yaşattı. Gurur verici bir günde böyle bir kupayı aldık" ifadelerini kullandı.
Gazi Koşusu, 2 bin 400 metre çim pistte 22 İngiliz safkanının katılımıyla yapıldı ve Bay Nalçakan, Halis Karataş’ın jokeyliğinde 2.29.49’lik derecesiyle yarışı kazandı. Koşunun ardından Karataş, kazanan safkan Bay Nalçakan ile birlikte tribünleri selamladı.
Ödül töreninde, şampiyon atın sahibi Emrah Nalçakan’a kupayı Tarım ve Orman Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ahmet Gümen takdim etti. Bay Nalçakan’ın antrenörü adına Olga Nalçakan, İstanbul Vali Yardımcısı Mustafa Kaya tarafından plaket aldı. Ayrıca, Halis Karataş'a ödülünü 1. Ordu ve İstanbul Garnizon Komutanı Orgeneral Bahtiyar Ersay verdi.
Karataş, şampiyonluk kupasını havaya kaldırırken, tribünlerden yoğun alkış aldı. Emrah Nalçakan, basın mensuplarına yaptığı değerlendirmede, "Çok mutluyuz. Çok yoğun çalışmalar yaptık. Antrenörümüz, jockeyimiz, idman jokeyimiz, veterinerimiz, nalbantımız hepsine çok teşekkür ediyoruz. Nasibimizi almaya gelmiştik" şeklinde duygularını paylaştı.

100. GAZİ KOŞUSU'NU KAZANAN BAY NALÇAKAN'IN SAHİBİ EMRAH NALÇAKAN, "ATAMIZA KOŞTUK. ATIMIZ BİZİ MAHCUP ETMEDİ. HALİS KARATAŞ İLE ÇOK GÜZEL BİRİNCİLİK KAZANDI. EKİBİMİZLE BİZ BUNA İNANDIK. BİZE BU GURURU BÜTÜN EKİBİMİZ YAŞATTI. GURUR VERİCİ BİR GÜNDE BÖYLE BİR KUPAYI ALDIK" DEDİ.