Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu (TAZOF) tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Kulüpler Turnuvası, Nevşehir'de başlamış bulunuyor. Türkiye’nin değişik illerinden gelen sporcuların katıldığı organizasyonda, çocukların dijital bağımlılıktan uzaklaştırılması ve akıl oyunlarına yönlendirilmesi teması ön plana çıkıyor.
Nevşehir’de takım formatında düzenlenen bu etkinlikte, sporcular ilk gün Pentago, Kulami, Mangala, Abluka ve Küre oyunlarında bireysel mücadelesini sürdürürken, ikinci günde ise takım parkur yarışlarında ter dökecekler.
Turnuvanın açılışına katılan Türkiye Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu Başkanı Şaban Kurt, federasyonun yaklaşık 10 yıldır çocukları dijital ekranlardan uzak tutmak için çalışmalar yaptığını ifade etti. Kurt, “Çocuklarımızı dijital bağımlılıktan ne kadar uzak tutabilirsek o kadar önemli bir iş yaptığımıza inanıyoruz. Akıl ve zekâ oyunları sayesinde çocuklarımız hem düşünüyor, hem sosyalleşiyor hem de teknolojiye bağımlı olmadan kaliteli zaman geçiriyor.” dedi.
Türkiye genelinde düzenlenen akıl ve zekâ oyunları turnuvalarına yaklaşık 2 milyon öğrenci'nin katıldığını belirten Kurt, final organizasyonunun yakın zamanda Konya’da yapıldığını, Nevşehir’deki kulüpler turnuvasının ise farklı bir konseptte olduğunu dile getirdi.
Kurt, Kulüpler Turnuvası’nın hem zihinsel hem de fiziksel becerileri geliştirdiğine dikkat çekerek, “Burada sadece masa başında oyun oynanmıyor. Sporcularımız parkur yarışlarında da mücadele ediyor. Böylece çocuklarımız hem zihinsel hem de fiziksel gelişimlerini aynı anda destekleme fırsatı buluyor.” dedi.
Yaz tatiline giren öğrencilere önerilerde bulunan Kurt, tatillerini telefon ve tablet başında geçirmek yerine kutu oyunları oynayarak değerlendirmelerini istedi. “Milli Eğitim Bakanlığı sokak oyunlarını yaygınlaştırıyor. Biz de federasyon olarak çocuklarımıza akıl ve zekâ oyunlarını tavsiye ediyoruz. Bunlar dijital oyunlar değil, fiziksel oyunlar. Çocuklarımızın becerilerini geliştiriyor, stratejik düşünmelerini sağlıyor ve arkadaşlarıyla iletişim kurmalarına katkı sunuyor. Ailelerin de çocuklarını ekran başından kaldırıp bu tür oyunlara yönlendirmelerini tavsiye ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Turnuvaya Rize’nin Çayeli ilçesinden katılan 3. sınıf öğrencisi Defne Aydın, cep telefonu yerine arkadaşlarıyla oyun oynamayı tercih ettiğini söyleyerek, “Abluka oyununu çok seviyorum. Cep telefonunu çok tavsiye etmiyorum. Onun yerine arkadaşlarımızla dışarıda oyun oynamayı tercih ederim. Tatilimi akıl oyunları oynayarak, etkinlik yaparak, soru çözerek ve arkadaşlarımla vakit geçirerek değerlendireceğim.” dedi.
Yarışmacılardan Yağız Talha Palabıyık ise akıl oyunlarının hem eğlenceli hem de geliştirici olduğunu belirterek, “Abluka oyununda rakibini stratejiyle sıkıştırıyorsun. Çok eğlenceli bir oyun. Hem zekâmız gelişiyor hem birlikte güzel vakit geçiriyoruz. Ben de cep telefonunu tavsiye etmiyorum. Çocukların akıl ve zekâ oyunları oynamasını öneriyorum.” diye konuştu.
İki gün sürecek bu organizasyonun sonunda dereceye giren ilk dört takıma para ödülü, kupa ve madalyalar düzenlenecek törenle verilecektir.
TÜM AKIL VE ZEKÂ OYUNLARI FEDERASYONU (TAZOF) TARAFINDAN BU YIL BEŞİNCİSİ DÜZENLENEN KULÜPLER TURNUVASI, NEVŞEHİR'DE BAŞLADI.