26.06.2026-14:54 (Son Güncelleme:26.06.2026-14:54)

Sivas'ta aşure günü etkinliği düzenlendi

Sivas'ta aşure gününde, kent merkezi ve diğer ilçelerde aşure dağıtıldı.

Sivas kent merkezinin yanı sıra birçok ilçede, birlik ve bereketin sembolü olarak kabul edilen aşure dağıtıldı.

Sivas Vakıflar Bölge Müdürlüğü, Muharrem ayının onuncu günü nedeniyle aşure etkinliği düzenledi. Kale Camii ve Meydan Camii önünde stant açan Müdürlük çalışanları, vatandaşlara aşure ikram etti. Dağıtım, vatandaşlar tarafından büyük bir beğeniyle karşılandı.

Kent merkezinin yanı sıra, Gürün ilçesi Hayrani Baba Camii önünde 600 kişilik aşure dağıtılırken, Şarkışla ilçesi'nde ise 1,500 kişiye aşure ikram edildi.

UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan ve çok sayıda turisti ağırlayan Divriği Ulu Camii'nde de aşure dağıtıldı. Cami cemaatine ve turistlere aşure ikram edildi. İlçe Müftüsü Mustafa Şahin, Muharrem ayının manevi değerlerine dikkat çekerek, aşurenin asırlardır birlik, beraberlik, kardeşlik ve paylaşma kültürünün önemli bir simgesi olduğunu ifade etti.

Sivas’ın dört bir yanında birlik ve bereketin simgesi aşure dağıtıldı

Haber365
bilgi@haber365.com.tr