Bolu'da otoyol düzenlemesi sürücüleri zor durumda bıraktı
Bolu'da bir marketin otoparkında gerçekleştirilen yeni giriş-çıkış düzenlemesi, eski alışkanlıklarından vazgeçmeyen sürücülere pahalıya mal oldu. Ters yönden otoparka girmeye çalışan yaklaşık 20 aracın lastiği, yola döşenen demir kapanların etkisiyle patladı.
Olay, Karaçayır Mahallesi'nde bulunan özel bir marketin otoparkında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, market yönetimi otoparktaki trafik akışını düzenleme amacıyla giriş ve çıkış noktalarını ayırmaya karar verdi. Daha önce hem giriş hem de çıkış olarak serbestçe kullanılan noktalara, tek yönlü geçişi zorunlu kılmak için demir kapanlar yerleştirildi. Bu düzenleme ile otoparka tek bir noktadan girilip, belirlenen diğer noktadan çıkılması sağlandı.
Alışkanlık kurbanı oldular
‘Dikkat kapan var’ tabelasına rağmen, yeni düzenlemeyi fark etmeyen veya eski alışkanlıklarıyla otoparka ters yönden girme girişiminde bulunan sürücüler büyük bir hayal kırıklığı yaşadı. Çıkış noktasına yerleştirilen demir kapanların üzerinden geçmeye çalışan araçların lastikleri patladı. Lastikleri zarar gören araçlar otopark girişinde mahsur kalırken, sürücülerin yardımına bölgeye çağrılan seyyar lastik tamircileri yetişti.
Olay yerine gelerek araçların lastiklerini değiştiren seyyar lastikçi Fahrettin Kalaycı, sürücülerin eski alışkanlıkları nedeniyle mağduriyet yaşadığını ifade etti. Şu ana kadar tamir ettiği araç sayısının dört olduğunu belirten Kalaycı, "Burada 4. aracım üzerinde çalışıyorum. Kapanlara doğru gelen 2 aracın da girişini son anda engelledik, fakat bu aracı fark edemedik," dedi. Kalaycı, sürücülerin alışkanlıklarının düzenlemeye uyum sağlamakta zorluk çıkardığını vurguladı.
Lastikleri onarılan araçlar otoparktan yoluna devam ederken, yetkililerin sürücüleri yeni yön tabelalarına ve kapanlara dikkat etmeleri konusunda uyardığı öğrenildi.
LASTİKLERİ GÜMLEYEN ARAÇLAR OTOPARK GİRİŞİNDE MAHSUR KALIRKEN, SÜRÜCÜLERİN İMDADINA BÖLGEYE ÇAĞRILAN SEYYAR LASTİK TAMİRCİLERİ YETİŞTİ.