Manisa’nın Salihli ilçesine bağlı Çamurhamamı Mahallesi, sıcak yaz günlerinde yangın tehlikesiyle karşı karşıya. Aşırı sıcaklar ve kurak geçen mevsim, ormanlık alanların yangın riski taşımasına neden olurken, mahalle muhtarı Atakan Oğuz, bölgedeki doğal güzellikleri ve kültürel mirası korumak için teknolojik önlemlere başvurdu.
Çamurhamamı Mahallesi, UNESCO tescilli kültürel varlıkları ve zengin doğasıyla tanınırken, mahalledeki ormanlar dron ile düzenli olarak izleniyor. Orman Bölge Müdürlüğü’ne bağlı gözetleme kulelerinin 24 saat aktif olduğu bölgede, Oğuz’un gerçekleştirdiği dronlu denetimler, olası yangın tehlikesine karşı proaktif bir yaklaşım sergiliyor. Atakan Oğuz, özellikle mahallede yalnızca bir giriş ve çıkışın bulunmasının, yangına müdahaleyi zorlaştırabileceği uyarısında bulundu.
Muhtar Oğuz, bu dron uygulaması sayesinde, hem muhalefetin çıkan bir yangı anında itfaiye ve orman ekiplerine doğru konum bilgilerinin iletilmesini sağlıyor hem de mahalledeki kültürel mirası koruma altına alıyor. Teknolojiyle klasik yöntemlerin birleştiği bu inovatif yaklaşım, mahallenin güvenliğini artırırken, aynı zamanda yerel halka da güven veriyor.
“Dron ile devriye atıyorum” diyen Oğuz, Orman İşletme Müdürlüğü ve jandarma ekipleriyle sürekli iletişim halinde olduğunu belirtti. Oğuz, “Mahallemiz ormanla iç içe. Yangın riski bulunuyor, bu yüzden müdahale için gerekli çalışmaları yapıyoruz. Otların temizlenmesi için başvurumuzu yaptık. Bağlantıyı kesersek, orman yangınını mahallemize sıçratmamış oluruz” açıklamasını yaptı.
Atakan Oğuz, bireylerin de bu konuda duyarlı olmasının önemine dikkat çekerek, “Bir sigara izmariti dahi yangına neden olabilir. Halkımızdan bu konuda dikkatli olmalarını rica ediyorum” ifadelerini kullandı.

MANİSA'NIN SALİHLİ İLÇESİNDE ORMANLA İÇ İÇE BULUNAN ÇAMURHAMAMI MAHALLESİ MUHTARI, AŞIRI SICAKLAR NEDENİYLE GELEN YANGIN TEHLİKESİNE KARŞI ORMANLARINI DRON İLE GÖZETLİYOR.